Szybki warsztat: IS-2 1/100 Zvezda-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Do kompletu w ramach "Szybkiego warsztatu" postanowiłem dodać jeszcze jeden model. Wybór padł na ISa-2 oczywiście w skali 1/100. Jako, że dzisiaj mamy Dzień Zwycięstwa, chciałem aby oba modele były zgodne ze sobą chronologicznie. W przypadku Tygrysa, malowanie nie było typowo "berlińskie" ale z 1945,przy IS-2 już takie wykonałem. Wszystkie oznaczenia malowałem ręcznie, niestety nie wyszło to idealnie, ale i realne napisy oraz pasy identyfikacyjne nie były wykonywane jak "spod maszyny" także i ja na tym etapie nie starałem się być dokładnym. Również tak jak w modelu Tygrysa chciałem się skupić na weatheringu, przyznam, że w tej skali jest to wyczyn, bo możemy łatwo przesadzić, zwłaszcza jeżeli chodzi o obicia bądź różnego rodzaju zacieki. Do celów "weatheringowych" wykorzystałem różne specyfiki firm AK jak i MIG. Ogólnie model dał mi dużo frajdy (skończyłem go dosłownie w dwa wieczory), jednak należy uważać na montaż układu jezdnego i sztywno trzymać się instrukcji,ja oczywiście budowałem według siebie, więc później miałem problem z zamontowaniem gąsienic, troszeczkę też "skopałem" łączenie tylnej części kadłuba.

Jako, że w tym tygodniu pojawiły się dwa modele następny "Szybki warsztat" ukaże się dopiero za dwa tygodnie. Przerwa pozwoli mi skupić się na budowie większych modeli, bo na 9 maja niestety zdążę tylko z I-16, a w planach jest jeszcze KW-2 :)


Przy budowie modelu korzystałem
Farby
-Hataka-B-251 4BO (kolor bazowy)
-Pactra A50 (rozjaśnienia)
-Tamiya XF-56 (karabiny, gąsienice, lufa)
-Pactra A46 (gąsienice)
-Pactra A21 (narzędzia)
-A.MIG 3510 Rust
-A.MIG 3515 Ochre
-A.MIG 3516 Dust (brudzenie podwozia)
-AK.015 Dust Effects
Tamiya TS-13 (lakier błyszczący)
Tamiya TS-80 (lakier matowy)
Tamiya 87140 Panel Line Accent Color Dark Brown









Dość ciekawie wygląda porównanie dwóch modeli w tej samej skali. IS-2 przy Królewskim Tygrysie wygląda jak czołg średni.

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze