Alianci 1939-1945: Renault R-35 1/72 First to Fight-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich !!!

W dzisiejszym poście chciałbym zaprezentować nowy model w projekcie "Alianci 1939-1945". Mianowicie chodzi tutaj o jeden z nowych modeli firmy First to Fight czyli wydawcy czasopisma i systemu gier "Wrzesień 1939". Aby was nie zanudzać postanowiłem, właśnie nowy model z FtF wykonać w barwach francuskich. 

Jeżeli chodzi o złożenie modelu to nie miałem problemów. Te pojawiły się dopiero przy podjęciu malowania kamuflażu. Całość na początek pomalowałem Pactrą A102, następnie za pomocą nowego produktu jaki nabyłem Elastic Putty z AK Interactive zasłoniłem fragmenty, które miały pozostać w kolorze bazowym. Tak przygotowany do dalszego malowania model, pomalowałem farbą Tamiya XF-58. Kolor wydaje mi się zbyt ciemny, ale wzorowałem się na wzorniku kolorów na stronie sklepu modelarskiego Agtom, gdzie poszczególne francuskie kolory zostały wyszczególnione. Brązowe linie wykonałem za pomocą pędzla 000 farbą Tamiya XF-9. Niestety nie wszędzie wyszło to najlepiej i w następnym francuskim modelu wykorzystam inną technikę (może pisak?).

Ogólnie budowa sprawiła mi wiele frajdy i na tym "francuzie" nie mam zamiaru poprzestać, gdyż wkręciłem się dość mocno w tematykę francuskich pojazdów z II wojny światowej. Temat jest na tyle ciekawy i dość nietuzinkowy, że warto poruszać go częściej, ale szkoda, że modeli francuskich czołgów na rynku nie ma zbyt wiele (jeśli są to trochę wyrastają poza moje modelarskie finanse w tym roku).

Tyle ode mnie, zapraszam was do galerii końcowej. :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A102 (kolor bazowy)
-Tamiya XF-58
-Tamiya XF-9
-Tamiya XF-86  (lakier matowy)
-Tamiya XF-56 ( linka holownicza, gąsienice)
- Vallejo 71042 (obicia)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Sidoluks (lakier błyszczący)
Suche pigmenty  (Light Dust, Sand)
AK Interactive Weathering Pencils
AK Interactive Elastic Putty 










Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze