Alianci 1939-1945: Crusader Mk.III 1/72 Hasegawa-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich !!!

Po dość skomplikowanym boju, jakim było malowanie Crusadera i wykonanie dla niego podstawki, mam przyjemność zaprezentować nowy ukończony model w projekcie poświęconym aliantom.

Firma Hasegawa, nie wzbudzała we mnie pozytywnych emocji, zwłaszcza po zetknięciu się z czołgiem M3 Lee właśnie ich produkcji. Model mnie poważnie zmęczył. Niestety nie mam go już, ale obiecuję wam, że jakiegoś M3 postaram się zbudować. Najprawdopodobniej wybór padnie na M3 firmy Mirage Hobby, gdyż z tego co wyczytałem w Internecie nie jest to zły model.

Ale wróćmy do Crusadera. Model sam w sobie nie jest trudny w budowie. Mogę śmiało polecić go również początkującym adeptom modelarstwa. Praktycznie przy modelu nie użyłem szpachli, a wszystko części do siebie pasowały. Najgorszym elementem tego modelu są gumowe gąsienice (albo taki egzemplarz felernymi gąskami trafił do mnie). Niezbyt dobrze ułożyły się na kołach co widać na niektórych zdjęciach, ale przyznam się wam, że starałem się jak mogłem.
Malowanie modelu sprawiło mi nie lada problem. Dopiero za drugim razem udało mi się uzyskać pożądany efekt. Przy malowaniu korzystałem z Elastic Putty od AK Interactive i po raz kolejny mogę go polecić z czystym sumieniem.

Podstawka też troszkę sprawiła mi problemów, ale to ze względu na ciągłe zmiany pomysłów :). Ostatecznie wyszło tak, że podłoże wykonałem za pomocą masy plastycznej oraz szpachlówki Wamodu, dzięki której wykonałem fakturę terenu. Kamienie zarówno te drobne jak i większe wykonałem z rozdrobnionego korka po winie. Roślinność to tzw. gotowce ze sklepu dla modelarzy :).

Mam nadzieję, że model wam się spodoba. Ja osobiście z ostatecznego rezultatu jestem bardzo zadowolony.

Jaki będzie następny projekt? Jeszcze do końca nie wiem, parę propozycji już zapowiedziałem jakiś czas temu na Facebooku, ale najprawdopodobniej powrócę do zapowiadanego w tamtym roku T-54A z Trumpetera. Postaram się też, "wystartować" z nowym projektem związanym z Bliskim wschodem, ale o rezultatach moich poczynań będziecie dowiadywać się na bieżąco :)

Tyle ode mnie zapraszam was do galerii końcowej modelu :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A46 (ciemne plamy kamuflażu)
-Pactra A123 (kolor jasny kamuflażu)
-Tamiya XF-85 (gumowe bandaże na kołach)
-Tamiya XF-86  (lakier matowy)
-Tamiya XF-56 (karabin, gąsienice)
- Vallejo 71042 (obicia)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Sidoluks (lakier błyszczący)
Suche pigmenty  (Light Dust, Sand, Rust)
AK Interactive Elastic Putty 

















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze