Modelarskie wariacje: UAZ 469 Milicja Obywatelska 1/43 Kultowe Auta PRL-u.

Witam wszystkich !!!

      Jakiś czas musieliście czekać na nowości warsztatowe. Mimo bieżących projektów staram się też wracać do tych starszych które zostawiłem jakiś czas temu. Tak samo było z tym oto UAZem z Kultowych Aut PRL-u, którego postanowiłem "przywrócić do żywych".
     Model nabyłem za jakieś śmieszne pieniądze w czasach kiedy ceny autek z tej serii nie były jeszcze aż wyśrubowane jak dzisiaj. Pierwotnie miałem wykonać go w malowaniu WSW, lub WOP, aczkolwiek nie udało mi się zdobyć odpowiednich kalkomanii. Kogut pochodzi z Nysy 522 (oczywiście milicyjnej) również z serii kultowych. Dużo problemów miałem z malowaniem białych pasów i kilkukrotnie byłem zmuszony model przemalowywać. Co do koloru tez nie byłem zbyt zdecydowany. Ostatecznie wybrałem Hatakę B146 i moim zdaniem jest to idealny kolor jeżeli chodzi o milicyjne Uazy. Z samego wykonania jestem mimo średnio zadowolony, gdyż na szybach po jakimś czasie pojawiły się dziwne refleksy, próbowałem je zmywać, ale skutek okazał się mizerny.
Ale jak to mówią pierwsze koty za płoty. Kolejnym cywilem jaki się pojawi w serii modelarskich wariacji będzie najprawdopodobniej Peugeot 403 z Hellera, który już dawno temu wam prezentowałem na facebooku,z racji, że do tego modelu mam znaczny sentyment, ale historię o "peżocie" opowiem wam już przy jego budowie. :)


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Hataka B146 Olive drab (kolor bazowy)
-Pactra A46 (zderzaki)-Pactra A47 (białe pasy)
-Pactra A107 (plandeka)
Tamiya TS-13 (lakier błyszczący w sprayu)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer










Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze