Alianci 1939-1945: M4 Half track 1/72 Hasegawa-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Również dzisiaj chciałbym zaprezentować jeszcze jeden model spod koloru "Olive drab".
Jest to Half Track M4 w skali 1/72 firmy Hasegawa. Jeżeli chodzi o wykonanie modelu, to też starałem się wykonać model tak jak chciał tego zamawiający. Model pomalowałem za pomocą aerografu, zaaplikowałem delikatny wash, a całość na koniec polakierowałem. Podobnie jak w przypadku Jeepów tez tutaj żadnych oznaczeń nie umieszczałem.
Co do sklejalności Hasegawy, to powiem wam szczerze, myślałem, że jest znacznie lepiej.
Modele z tej firmy (jeżeli chodzi o pojazdy,bo nie wiem jak wygląda sytuacja z samolotami, dlatego że jeszcze ich nie składałem) to modele co najwyżej średnio spasowane. Wiem, że są wiekowe, ale do modeli spod znaku "tamki" się nie umywają.
Jeżeli chodzi o half tracka, to cudem udało mi się skleić burty i miejscami wyszło to bardzo kiepsko.
Słabe tez są gumowe gąsienice (po jednej stronie przyznam się, że je skopałem totalnie).
Na plus tego zestawu przemawia to, że model świetnie się prezentuje jeżeli chodzi rozmiary i sam wygląd (amerykańskie pojazdy mają coś w sobie, nie umiem tego określić, ale czuć w nich klimat świetności amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego :P).
Jeżeli chodzi o modele zarówno Jeepów jak i Half tracka, to jestem zadowolony, najbardziej z tego, że w Nowym Roku udało mi się ruszyć z nowym projektem. Być może kolejnym modelem będzie M4 Sherman, ale o tym jeszcze na spokojnie pomyślę :).


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Hataka B146 Olive drab (kolor bazowy)
-Pactra A7 (lampy tylne)
-Pactra A46 (koła)
-Tamiya X-56 (karabin maszynowy)
-Model Master 1790 (reflektory przednie)
-Pactra A22 (siedzenia)
Tamiya TS-13 (lakier błyszczący w sprayu)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 









Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze