Recenzja:Czołg ciężki IS-3 1/100 Zvezda

Witam wszystkich !!!

Bardzo długo nie było żadnej recenzji, a co najgorsze, zaniedbałem troszeczkę warsztaty.
Na matę trafiło kilka modeli (mam taką naturę, że zawsze muszę coś rozgrzebać, no ale bywa). Przez czas nieobecności zbierałem też odpowiednie dodatki do modelu "Łosia" którego mam nadzieję zbuduję do końca konkursu na PWM (chociaż czas goni). Myślę, że każdy kto pracuje i uczy się, zna ten ból kiedy nie można zbyt wielu czasu poświecić na hobby :/
Ale to nie ważne :) Wróćmy do recenzji. Dzisiaj chciałbym wam zaprezentować model który ma pojawić się w przyszłym szybkim warsztacie. Jest to czołg IS-3 w skali 1/100 firmy Zvezda.
Pudełko jest dość dużych rozmiarów. Tradycyjnie na froncie została przedstawiona artystyczna wizja pojazdu, na awersie pudełka, przedstawiono złożony czołg w trzech rzutach oraz kilka innych informacji między innymi długość modelu po złożeniu.
Bardzo fajnie, że wszystkie wypraski zostały zapakowane w folię, w pudełku panuje porządek i bardzo ciężko jest cokolwiek uszkodzić (no chyba że rzucamy pudełkiem na wszystkie strony :) )

Standardowo instrukcja jest wydrukowana na małej kartce. Instrukcja została napisana w trzech językach: rosyjskim angielskim i niemieckim. Natomiast opis budowy został przedstawiony za pomocą rysunków. Model można również złożyć "na sucho" bez użycia kleju.
W pudełku znajdziemy dwie wypraski z naszym "Stalinem". Mimo, że to skala 1/100 znajdziemy tutaj też małe elementy, typu: dodatkowe baki na paliwo lub dodatkowe ogniwa gąsienic.

Jak na model w takiej skali, naprawdę wszystko wygląda należycie. Minusem są uchwyty na wieży, które zostały odlane wraz z nią. Chociaż, przy skali 1/100 mi to akurat nie przeszkadza. Dla wytrwałych pozostaje zrobienie uchwytów od podstaw. Troszkę boli brak karabinu DSzK który był montowany na wieży.
Układ jezdny moim zdaniem wygląda bardzo dobrze. Koła są dość podobne do tych z prawdziwego IS-3. Przyznam, że model jest w małej skali, ale bardzo cieszy.

Polecam jego zakup, ze względu na ilość detali, oraz na łatwość złożenia tego ciekawego pojazdu. Ja co do IS-3 mam już pewne plany :)

Moja ocena modelu to 5/5

Oczywiście troszkę tych moich projektów się nazbierało, ale ze względu na brak czasu różnie bywa z ich budową. Nie oznacza to, że nie rozbudowuję swojego warsztatu ani nie będzie nowych recenzji. O to możecie być spokojni, bo jeszcze kilka modeli się ujrzy światło dzienne.

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze