Czarne krzyże: Bunkier Panzernest 1/35 RPM-Galeria końcowa.

 Witam :)

Tak jak zapowiadałem na facebooku, postanowiłem powrócić do kilku starych projektów, które nie dają mi spokoju i je dokończyć. Nie zostało mi już wiele modeli, ale postanowiłem, że będę wracał do takich "rozgrzebańców" seriami. Na pierwszy rzut wziąłem projekty które były w zaawansowanym stadium sklejenia bądź są już pomalowane i czekają na dokończenie.

Jednym z takich modeli był złożony przeze mnie bunkier Panzernest w skali 1/35 firmy RPM.
Model mimo, że nie posiadał zbyt wielu części (było to jedno bardzo niewielkie pudełko) okazał się bardzo trudny i niespasowany. Aczkolwiek tematyka brała górę i próbowałem swoich sił. Mimo to model rzuciłem na kilka lat.
Panzernest można wykonać w wersji stacjonarnej jak i mobilnej, gdyż do zestawu dorzucono kółka. Bunkier odznaczał się tym, że można było go w dość prosty sposób przenieść pomiędzy stanowiskami.

Tragiczne spasowanie modelu sprawiło, że wybrałem wersję stacjonarną. Łączenia dwóch połówek mimo dużej ilości szpachli nadal niestety widać :/. W modelu brakuje szczegółów i to bardzo wielu, głównie przy włazie, oraz faktury odlewu. Tą ostatnią udało mi się wykonać za pomocą kleju modelarskiego. Oczywiście odbywa się to tak, że najpierw smarujemy element klejem, natomiast później stukamy pędzlem z twardym włosiem o powierzchnię w miejscach gdzie ta faktura odlewu miała się znajdować  Jest to moim, najprostszy sposób na uzyskanie ciekawych efektów. Drugi sposób, to posmarowanie elementów rozpuszczalnikiem nitro, ale ta metoda jest bardziej niebezpieczna, ze względu na możliwość dość mocnego uszkodzenia plastiku. Metodę z klejem można w miarę kontrolować. :) 

Sam model idealny nie jest, ale do testów różnych specyfików od AK Interactive nadawał się jak najbardziej :)

Tyle ode mnie. Zapraszam do galerii:

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
Vallejo  70.869 (kolor bazowy)
-Vallejo 70.870 (rozjaśnienia)
-AK 089  Heavy Effects Acrylic Fluid 
-Tamiya XF-56 (metalowe części narzędzi oraz lufy działka i karabinu)
-Tamiya XF-86  (lakier matowy)
-Vallejo 70.982 Cavalry Brown (rdza jasniejsza)
-Vallejo Model Air 71042 (rdza ciemniejsza)
-A.MIG Oilbrusher 3516 (Dust)
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Suche pigmenty (European earth)








Komentarze