Front wschodni 1941-1945: Jak-3 1/72 Zvezda-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj w zastępstwie braku modelu z serii "Szybki warsztat" chciałbym pokazać wam swój ostatni "wyrób", który też może się kwalifikować pod "szybkowarsztatowy" a to z tego względu, że jest to Jak ze Zvezdy z serii modeli, do których budowy nie jest potrzebny klej (tzw. snap kit). Nie zgodziłbym się z tym, bo niektóre części trzeba przykleić (np golenie podwozia). Model jest bardzo fajny w sam raz na rozpoczęcie przygody z modelarstwem, ma dość bogate wnętrze. W zestawie otrzymujemy też figurkę pilota.
Jak-3 to jeden z moich starych rozpoczętych projektów, Samolocik dość długo przeleżał w pudle, przyznam, że było to spowodowane wadą fabryczną. Mianowicie w moim egzemplarzu kalkomanie były dość mocno powyginane, co spowodowało, że entuzjazm szybko mnie opuścił, a projekt odłożyłem w czasie. Jednak wziąłem się w garść i projekt dokończyłem, gdyż zdenerwowałem się na siebie, ze względu, że jeszcze wiele starych projektów czeka na swój czas i po prostu za dużo się tego uzbierało.
W trakcie budowy żadnych problemów nie miałem, obawiałem się jedynie o kalkomanie, ale jednak płyny dały sobie radę z zagnieceniami. Samolot pierwotnie miał powstać w barwach Normandie-Nieman, niestety kalki potrzebne do tego malowania uległy uszkodzeniu :/. Jakowi również z tego samego powodu brakuje napisów eksploatacyjnych.
Co do samego malowania, jego wersje są różne. Inni podają, że pasy na ogonie powinny być żółte, a kołpak śmigła czerwony. Ja wykonałem malowanie według instrukcji. Wiele rzeczy wyszło inaczej jak zaplanowałem między innymi skopałem malowanie owiewki (no nic człowiek uczy się całe życie, a malowanie owiewek nie jest jeszcze moją dobrą stroną). No cóż więcej samolotów muszę sklejać :P

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
Zestaw Hataka "Late WW2 Soviet Air Force paint Set"
-Hataka B070 AMT-12 Dark grey
-Hataka B071 AMT-11 Blue Grey
-Hataka B072 AMT-7 Greyish Blue
-Tamiya XF-1 (opony, śmigło)
-Pactra A48 (lakier matowy)
-Pactra A18  (lakier błyszczący)
-Tamiya XF-16 (obicia)
-Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown (wash)
-Tamiya Panel Line Accent Color Black(wash)
-Benzyna do zapalniczek
-Suche pigmenty (Light Dust)
-Terpentyna balsamiczna
Płyny do kalkomanii
Mr Mark Setter
Mr Mark Softer

Jaka-3 wykonałem w malowaniu maszyny porucznika Siemiona Iwanowicza Rogowoja. z 64 Gwardyjskiego Pułku Myśliwskiego z 1944 roku.











Komentarze