Teraz Polska: T-34/85 "Rudy" 1/72 Zvezda-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Na wstępie z okazji świąt Wielkiej Nocy chciałbym życzyć wszystkim wszystkiego najlepszego, przede wszystkim zdrowia i optymizmu na dzisiejsze trudne czasy.

Ale przejdźmy do czegoś przyjemniejszego. Dzisiaj chciałbym pokazać wam model, który niedawno ukończyłem. Jest to też jeden z projektów na 75 lecie "Dnia Pobedy" jakoś tak wyszło, że zamiast I-16 właśnie jako pierwszy model ukończyłem T-34/85. Model dał mi dużo frajdy przy budowie, aczkolwiek momentami miałem chwilę zwątpienia, zwłaszcza przy sklejeniu gąsienic. W dalszym ciągu miałem w głowie porażkę związaną z Tygrysem w tej samej skali ze Zvezdy, gdzie pierwszy raz zetknąłem się z plastikowymi gąsienicami w całości i próba ich sklejenia spowodowała, że model wylądował na złomie...
Model malowałem aerografem przy pomocy farb Pactra oraz Tamiya. Model cieniowałem, jednak po dalszych zabiegach ten efekt zanikł, dlatego też postanowiłem intensywniej go pobrudzić.
Pierwszy raz tez skorzystałem z washy firmy MIG Oilbrushers z aplikatorem. Bardzo je polecam, ze względu właśnie na ten aplikator. Łatwo wykonuje się nimi błotne zacieki oraz kurz.
Przy budowie wykorzystałem kalkomanie firmy Weikert Decals. Niestety tutaj muszę ponarzekać, bo nie są one najlepsze. Przy budowie "Rudego" straciłem kilka "kuric" ze względu na to, że kalkomanie od razu po zdjęciu z papierka zwijały się, aplikowanie płynów na kalkomanie tylko pogarszało sprawę (myślałem, że to ich wina, jednak przy innych kalkomaniach problemu nie ma). Drugą kwestią jest to, że są one nadrukowane bezpośrednio na folię tym samym nie są oddzielone więc dokładnie musimy je wycinać, co tez jest kolejnym problemem. Na plus przemawia to, że po lakierowaniu praktycznie ciężko rozróżnić czy to malunek czy kalki :P....
Brak łapek na lufie to niestety efekt rozpadających i zwijających się kalkomanii...

Do modelu wykonałem również podstawkę, tak właściwie z tego co miałem. Jako podstawę wykorzystałem plastikową ramkę za 5 zł z chińskiego marketu. Podłoże wykonałem za pomocą modeliny. Słup to wykałaczka do szaszłyków. Podłoże pobrudziłem miejscami pigmentami firmy Ak Interactive. Co do wykonania takiej podstawki chciałbym przygotować tutorial, mam nadzieję, że chociaż uda mi się to w formie pisanej.

Osobiście powiem wam, że model skończyłem szybciej od I-16, a to ze względu na to, że jestem fanem tego serialu. Mimo, że w PRL-u nie urodziłem się (Jestem 1992 rocznik) to wychowałem się na tym serialu. Oczywiście, należy go traktować z dozą zdrowego rozsądku jeżeli chodzi o fakty historyczne (niestety były takie czasy i tego nie zmienimy), sam serial warto obejrzeć, nawet tylko po to, aby docenić rzemiosło aktorów którzy brali udział w kręceniu tego serialu...


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A34 (kolor bazowy)
-Tamiya XF71
-Tamiya XF-58
-Pactra A21 
-Pactra A46 (gąsienice oraz bandaże kół)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Tamiya XF-56 (lufa karabinu, przetarcia)
Tamiya 87140 Panel Line Accent Color Dark Brown
Benzyna do zapalniczek 
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Suche pigmenty firmy AK Interactive (Europe Earth+Light Dust)
Washe:
MIG Olibrushers 3516 Dust
AK Interactive Rust AK013
Podstawka
-Ramka plastikowa
-Modelina (podłoże)
-Trawka elektrostatyczna
-Wykałaczki do szaszłyków (słup)
-Mech modelarski (niestety nie pomnę jak dokładnie się to nazywa-krzaki).
















Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze