W obcej służbie: PZL P.7 1/72 Mistercraft-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Wiele czasu upłynęło od kiedy pierwszy raz pokazałem wam ten model. Budowa początkowo była dość intensywna, ale z czasem przyznam, że jakoś chęci mnie opuściły (rozgrzebałem oczywiście jakieś inne projekty) i model trafił do pudła.
Na światło dzienne wyciągnąłem go w ostatnim czasie, postanowiłem go dokończyć. Przy pomocy podstawowych technik modelarskich (model malowałem przy pomocy pędzla) udało się projekcik sfinalizować.
Nie wszystko wyszło idealnie, bo Mistercraft zapomniał dodać owiewki oraz tłumików do modelu, zestawowe kalkomanie również nie wystarczyły więc musiałem sięgnąć do swoich zasobów. Samolotowi brakuje również celownika, ale uznałem, że nie będę go już umieszczał na modelu, ze względu na to, że model w zamyśle miał charakteryzować się niektórymi brakami, w końcu to "trofiejnyj" samolot. Jednym elementem jakim dorobiłem są naciągi, oraz imitacja tablicy rozdzielczej.
Co do samego modelu przyznam, że mimo wieku (formy modelu pochodzą chyba z PZW Siedlce, jeżeli się mylę to z góry przepraszam) naprawdę jest to sklejany samolot, oczywiście można go zbudować znacznie szybciej niż ja (może i w dwa wieczory jak się człowiek zmobilizuje).
Na początek przygody z modelarstwem mogę "siódemkę" z Mistercrafta polecić z czystym sumieniem. Nada się do nauki szpachlowania (którego akurat w tym przypadku nie było dużo). Spasowanie też moim zdaniem jest bardzo poprawne :). Jeżeli będziecie zainteresowani budową tanich modeli to jeszcze taka siódemka się pojawi, (mam w zapasie kilka), ale obiecuję, że już w polskich barwach. :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A34 (kolor bazowy kadłub i górne powierzchnie płata)
-Pactra A109 (dolne powierzchnie płata)
-Pactra A107 (opony)
-Pactra A22 
-Tamiya XF-56 (karabiny)
-Tamiya XF-16 (obicia)
Tamiya TS-13 (lakier błyszczący w sprayu)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 











Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze