Orientalne klimaty: ChiHa Type 97 1/35- Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować model, który bierze udział w konkursie na forum PWM pod tytułem "Pacyfik+CBI / Korea+Vietnam - 1937-1975". Jest to czołg Chi-Ha Typ 97 w skali 1/35 osławionej już firmy Tamiya. Konstrukcja samego modelu sięga lat 70, ale z czystym sumieniem, można go polecić początkującym modelarzom, model naprawdę trzyma poziom i jest bogaty w detale.
Oczywiście, jeżeli ktoś ma takie życzenie, może model "oblaszkować" od stóp do głów, wtedy efekt będzie jeszcze lepszy. Ja natomiast z dodatków nie korzystałem, model został zbudowany prosto z pudełka i z efektu jestem bardzo zadowolony. Dość wymagającym etapem było malowanie trójkolorowego kamuflażu, do tego celu wykorzystałem farby Pactra, natomiast kolory dobierałem, ze strony sklepu modelarskiego Agtom, gdzie znajduje się tabela kolorów przeznaczona do malowania japońskiej pancerki. Zrezygnowałem też z "niszczenia" modelu na dużą skalę, także jest on tylko delikatnie przybrudzony suchymi pigmentami. W niektórych miejscach wykorzystałem też technikę suchego pędzla.
Ze swojej strony dziękuję wszystkim obserwatorom na forum PWM za rady (niestety nie wszystkie udało się zrealizować, chociaż mam nadzieję, że przy innych modelach nowe techniki wypróbuję).
Z budowy modelu miałem wielką frajdę, z tego też powodu zastanawiam się nad budową jeszcze jednego japońskiego czołgu, moim zdaniem są to bardzo ciekawe konstrukcje.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
Kamuflaż:
-Pactra A50
-Pactra A27 
-Pactra A22
Inne:
-Pactra A21 (kolba karabinu)
-Pactra A73 (miedziany drut anteny poręczowej)
-Model Master 1790 (reflektor)
-Tamiya XF-56 (suchy pędzel, metalowe części narzędzi, karabiny)
Tamiya TS-13 (lakier błyszczący w sprayu)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer

Suche pigmenty
AK Interactive Fixer






















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze