Recenzja: Ił-2 1/144 Zvezda

Witam wszystkich !!!

W dzisiejszej recenzji chciałbym zaprezentować najnowszy model w mojej kolekcji.Jest to radziecki samolot szturmowy Ił-2 w wersji z roku 1941 w skali 1/144 firmy Zvezda.
Na samym wstępnie chciałbym zaznaczyć, że model jest oczywiście w skali 1/144, na froncie pudełka, z artystyczną wizją tego samolotu wkradł się błąd. Nadrukowano tam inna skalę: 1/100 która jest skalą dla pojazdów produkowanych w tej serii przez Zvezdę. Nie mam pojęcia skąd ten błąd, gdyż na odwrocie pudełka, jest już wszystko w porządku.
Z tyłu pudełka, przedstawiono zdjęcia samolotu już po jego złożeniu. Cała instrukcja sklejania została wydrukowana na oddzielnej kartce i umieszczona wraz z wypraskami.
W pudełku z modelem znajdziemy jedną wypraskę z częściami, jedną z podpórką, kalkomanie oraz owiewkę.
Jak na tą skalę, myślę, że detale tego samolotu nie są złe, zwłaszcza, że jest to model przeznaczony do wargamingu. Cieszy mnie, że można wykonać wersję tego samolotu w wersji z 1941 (wersja bez tylnego strzelca, jakoś zawsze bardziej mi się podobała). Chociaż dla niektórych może okazać się to wadą. Niestety w tej skali nie uświadczymy wersji późniejszej czyli Ił-2m3.
Ciekawym elementem modelu jest podpórka, która składa się z dwóch części. Gadżet przeznaczony do celów wargamingu, ale moim zdaniem taka mała podpórka pozwoli tez zaprezentować modelik na półce.
Czas na kalkomanie. Cieszy mnie, że producent umieszcza kalkomanie w samolotach w tej skali. Niestety wielka szkoda, że nie robi tego przy pojazdach i czasami trzeba kombinować z kalkomaniami. Pochwalam też Zvezdę, za dobre zabezpieczenie kalkomanii oraz owiewki które zostały zapakowane w foliowy worek z zamknięciem.
Instrukcja została wydrukowana na małej karteczce. W języku angielskim i rosyjskim została przybliżona sylwetka samolotu oraz historia konstrukcji, natomiast na odwrocie, przedstawiono poszczególne etapy budowy.
Musze stwierdzić, że ten modelik jest świetną pozycją do nauki modelarstwa. Cena tego zestawu wynosi od około 12 do 16 zł co nie jest jakąś wielką ceną i początkowym modelarzom nie nadszarpnie budżetu. W serii tej występują też inne ciekawe samoloty między innymi myśliwiec I-16 oraz bombowiec SB-2 (jeżeli takie samoloty trafią w moje ręce, na pewno pojawią się na moim blogu). Troszeczkę ubolewam nad tym, że Zvezda nie zapowiada jakichś nowych pojazdów i samolotów w tej serii. Na pewno nie pogardziłbym czołgiem T-28 w skali 1/100 (niestety brakuje mi tego modelu najbardziej, zwłaszcza, że w innych skalach jest on już w ogóle rarytasem, a T-28 z HobbyBoss w skali 1/35 jest niestety poza moim zasięgiem budżetowym, bo cena powyżej 200 zł za ten model mnie przeraża) oraz bombowcem TB-3 lub DB-3 których to modeli na próżno szukać w jakichkolwiek skalach. Mam nadzieję, że Ił-2 przedstawiony w recenzji pojawi się w serii na youtube, ale dopiero za jakiś czas. :)
Po UAZie mam zamiar skleić coś z FTF także obserwujcie mnie na bieżąco. :)

Moja ocena zestawu to 5/6 (Łatwy montaż, zrozumiała instrukcja w sam raz dla zaczynających przygodę z modelarstwem)

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze