Wrzesień 1939: Tankietka TKS 1/35 Mirage Hobby-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich :)

Dzisiaj mam przyjemność zaprezentować wam nowy model, który udało mi się ukończyć. Mianowicie na tapetę idzie tankietka TKS, ze stajni naszej rodzimej firmy Mirage Hobby.

Nie jest to moje pierwsze spotkanie z tym modelem. Samą tankietkę miałem okazję składać około 10 lat temu. Niestety model wygrał ze mną i jego złożenie nie było łatwe. Poległem na układzie jezdnym, który niestety nie jest dobrze zaprojektowany. Niestety sam model nie dotrwał do czasów obecnych ( w sumie i dobrze, bo nie wyglądał zbyt ciekawie :)).

Przed budową TKS-a dalej miałem obawy. Nie chciałem też kupować modelu z IBG, a to dlatego, że ten miał służyć do różnych "weatheringowych" testów. (Aczkolwiek nie wykluczam, ze za model z IBG również się wezmę). Najbardziej obawiałem się złożenia wózków jezdnych, gdyż elementy są zbyt kruche.

Samo spasowanie modelu określiłbym na poprawne. Są miejsca które nie wymagają dopracowania, czasami pojawiają się trudniejsze etapy (jak np. dość delikatny układ jezdny).
Jeżeli miałbym porównywać model Mirage do modelu RPM-a (którego ostatnimi czasy w sklepach nie widuję, a szkoda, bo była to fajna alternatywa) to jeżeli chodzi o detale, model z Mirage wypada lepiej. Aczkolwiek model z RPM sprawia wrażenie lepiej rozplanowanego i wykonanego z mocniejszego tworzywa. Obłędach merytorycznych nie będę się  wypowiadał, bo tego troszkę by się znalazło.

Do malowania wykorzystałem zestaw farb firmy Hataka przeznaczony do polskich pojazdów pancernych.

Kolejnym modelem jaki miał się pojawić we wrześniowych projektach miał być 7TP w wersji dwuwieżowej, ale z racji tego, że zbliża się 17 września to myślę o czymś w radzieckich barwach :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
Kolory kamuflażu (HTK-BS11 Early WW2 Polish Army Paint set)
-HTK-B085 – Polish AFV Khaki Green
-HTK-B086 – Polish AFV Greyish Sand
-HTK-B087 – Polish AFV Dark Brown
-Pactra A103 (bazowy kolor tłumika)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A51 (tłumik)
-Tamiya XF-56 (gąsienice)
Ołówek 8B (metaliczne przetarcia)
Tamiya Panel Line Accent Color - Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Pigment AK Interactive Europe Earth 
MIG Olibrushers 3516 Dust











Pozdrawiam
ModelistConstructor

Komentarze