Wrzesień 1939: Samochód pancerny FAI-M 1/48 ACE-Galeria końcowa.

 Witam serdecznie :)

W ostatnim czasie udało mi się ukończyć model sowieckiego samochodu pancernego FAI-M w skali 1/48 firmy ACE. Szkoda, że nie udało się na 17 września, ale jestem szczęśliwy, że model udało się ukończyć w ogóle. :)

Model do łatwych nie należy to fakt. Ale jest "sklejalny". Najwięcej problemów miałem ze sklejeniem kadłuba, oraz wyrównaniem podwozia. Aby model stał prosto na półce musiałem jedno z kółek obniżyć. Problemem też były reflektory. Konfiguracja jaka była przedstawiona w instrukcji w ogóle mi nie odpowiadała tym samym reflektory nawierciłem oraz pomalowałem wewnątrz farbą Model Master 1790. Następnie zalałem je Still Water od AK Interactive. Metoda wydaje się dobra, aczkolwiek Still water po jakimś czasie się kurczy i efekt trzeba powtórzyć oczywiście z umiarem. Model troszkę też pobrudziłem, ale w taki sposób, aby zbytnio nie przesadzić.

Malowanie jest oczywiście hipotetyczne gdyż nie znalazłem zdjęć tych samochodów z września 1939 roku, gwiazdy na drzwiach umieściłem troszkę pod wpływem oglądanych zdjęć samochodu FAI, który jest eksponowany w Muzeum Wojska w Białymstoku.

Tyle ode mnie. Kolejnym wrześniowym modelem troszkę was zaskoczę, bo będzie to niewielka zmiana w harmonogramie jaki sobie ustaliłem :P

Farby:

-Tamiya XF-13 (baza)
-Tamiya XF-13+XF-4 (rozjaśnienia)
-Tamiya XF-56 (karabin DT)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Ołówek 8B (metaliczne przetarcia)
-Tamiya XF-71 (obicia jasne)
-Vallejo Model Air 71042 (obicia)
-Model Master 1790 (reflektory przednie)
-AK Interactive Still Water (reflektory przednie)
Tamiya Panel Line Accent Color - Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Suche pigmenty AK Interactive European Earth AK042
MIG Olibrushers 3516 Dust
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer















Pozdrawiam
ModelistConstructor

Komentarze