Teraz Polska: Ford Tfc 1/35 RPM-Galeria końcowa.

Witam serdecznie !!!

Niestety na 15 sierpnia z modelem się nie wyrobiłem, ale jak to mówi stare przysłowie "pośpiech jest złym doradcą". Przez jeden dzień walczyłem z postawieniem modelu na kołach w miarę równo. Model Forda jest bardzo mały i lekki, myślę, że stąd też wynikły problemy z jego geometrią. Przyznam, że ten produkt RPM-u dość mile mnie zaskoczył. Model jest całkiem dobrze spasowany. Oczywiście, można dołożyć jakieś blachy itp, ale ja nie korzystam z takich dodatków przy takich małych projektach (chyba, że producent sam dorzuca takie "rarytasy" :).
Kamuflaż wykonałem w połowie za pomocą aerografu (baza z Pactry A27) natomiast plamy kamuflażu malowałem za pomocą pędzla. Nie wyszło troszkę jak chciałem, bo szare plamy powinny wpadać bardziej w granat (ze względu na brak odpowiedniej farby nie mogłem takiego koloru uzyskać).
Mimo niewielkich mankamentów, z budowy jestem ogólnie zadowolony, zwłaszcza, że był to model znanego i lubianego przez modelarzy RPM-u. Przy budowie Forda wspomniałem z łezką w oku czas w którym zaczynałem swoje "sklejactwo" od produktów tej firmy... i stwierdzam, że muszę częściej do nich wracać.


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:

Farby:
-Pactra A27 (kolor bazowy)
-Pactra A34
-Pactra A21 
-Tamiya XF-85+Pactra A47
-Tamiya XF-56 (ostrze siekierki, karabin maszynowy)
-Pactra A102 (trzonek siekierki)
-Tamiya XF-1 (czarne pasy)
-Pactra A18  (lakier błyszczący)
-Pactra A48 (lakier matowy)
-Model Master 1790 (reflektor przedni)
-Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown (wash)

-Benzyna do zapalniczek
-Suche pigmenty
-Terpentyna balsamiczna















Komentarze