Teraz Polska: "Chwat" czyli Jagdpanzer 38(t) Hetzer 1/72 Italeri/ESCI-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj mija 76 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Z tej też okazji chciałbym zaprezentować swój nowy model. Mianowicie jest nim działo samobieżne Hetzer w skali 1/72 o nazwie własnej "Chwat" zdobyte przez Polaków w czasie powstania warszawskiego 2 sierpnia 1944, podczas walk o Pocztę Główną. Pojazd nie był używany bojowo, natomiast został wbudowany w barykadę. Co interesujące przetrwał II wojnę światową, ale nie dotrwał do naszych czasów. W 1950 roku został zezłomowany na rozkaz Głównego Zarządu Polityczno-Wychowawczego Wojska Polskiego...


Model, który zbudowałem, pochodził z zestawu Italeri bądź jak to woli dawnego ESCI. Nie jest to model, którego budowa jest prosta, zatem nie polecam go początkującym, mimo, że potrafi skusić niewielką ilością części. Najgorszym elementem są gąsienice, których złożenie przyprawiło mnie o zawał i depresję... tak na poważnie jest to element który wyszedł mi najgorzej. Kamuflaż malowałem przy pomocy patafixu, natomiast obramowanie zielonych plam wykonałem pędzlem retuszerskim 000 farbą Pactra A21. Do modelu dodałem metalową lufę firmy Aber, gdyż ta zestawowa była beznadziejna. Niestety model zepsułem na koniec, lakierując go lakierem Tamiya TS-80, mimo, że model wysychał kilka dni, to lakier okazał się zbyt agresywny stąd te miejscowe "wżerki".
No cóż, nie zawsze wszystko się uda...


Najbardziej jestem zadowolony z dioramki. Podstawa to zwykła ramka do zdjęć za 4 zł z marketu chińskiego.Podłoże wykonałem z modeliny, natomiast imitację bruku wykonałem metodą  jak ja to nazywam "wciskową" (mam nadzieję, że uda mi się wam to zaprezentować jakoś niedługo, gdyż proces jest skomplikowany:P ).Chodnik wyskrobałem w podstawce nożykiem modelarskim.
Latarnie zrobiłem z patyczka do szaszłyków oraz starych części modeli (lampa to jakaś część pochodząca z czołgu Chi-Ha w 1/35). Różnego rodzaju klamoty to skrzynki i beczki z zestawów Academy i Hasegawy. Browning wz.28 pochodzi z zestawu polskiej piechoty firmy First to Fight.


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:

Farby:

-Tamiya-XF-60 (kolor bazowy)
-Tamiya XF-58 (zielone plamy kamuflażu)
-Pactra A21 obramowanie zielonych plam)
-Pactra A46 (kolor bazowy podstawki)
-Vallejo 70.870 (suchy pędzel zastosowany na bruku)
-Tamiya TS-80 (lakier matowy)
-Tamiya TS-13 (lakier błyszczący)
-Tamiya XF-56 (gąsienice)
Tamiya 87140 Panel Line Accent Color Dark Brown
Benzyna do zapalniczek
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Suche pigmenty firmy AK Interactive (Europe Earth+Dark Earth)
Lufa metalowa firmy Aber

Podstawka
-Ramka plastikowa
-Modelina (podłoże)
-Trawka elektrostatyczna
-Wykałaczki do szaszłyków (latarnia)
-Dodatki (Academy, Hasegawa, First to Fight)
















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze