Wrzesień 1939: Pzkpfw II Ausf.D 1/72 First to Fight-Galeria końcowa

Witam wszystkich!!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować model który już jakiś czas temu zapowiadałem. Niestety przez pomyłkę przy budowie, montaż i prezentację modelu musiałem przesunąć na inny termin. Poza tym pomyślałem, że do towarzystwa zmontuję dodatkowo wersję C, Panzera II, którą oczywiście wam zaprezentuje.
Gdyby nie pomyłka (źle zamontowałem działko i karabin maszynowy, zamieniłem uzbrojenie miejscami ) budowa byłaby bezproblemowa, oczywiście chodzi tutaj o błąd z mojej strony więc pretensji do producenta nie mam, aczkolwiek First to Fight poprawił w ostatnim czasie rysunki montażowe więc problemy mogą dotyczyć tylko starszych modeli tej firmy z początku powstania serii gdy instrukcje były mniej czytelne.
Błąd niestety kosztował mnie ponowne malowanie modelu (musiałem rozkleić wieżę) oraz szpachlowanie wieży, co moim zdaniem średnio się udało. Troszkę problemów miałem z kalkomaniami (dwa krzyże straciłem) ale znaki na bocznych ścianach wieżyczki też bardzo fajnie się prezentują. :)
Oczywiście model pomalowałem za pomocą aerografu,farbami Vallejo, dokładnie tymi samymi kolorami które użyłem do pomalowania "Kubusia". uznałem, że kolor szary proponowany przez Vallejo bardziej pasuje na Panzergrau niż Pactra A107. Oczywiście przed malowaniem modelu farbami Vallejo, proponuję nałożyć na budowany model podkład (najlepiej farbę Pactra A46).
Po nałożeniu bazy i rozjaśnień pomalowałem drobne elementy i nałożyłem wash. Na koniec pobrudziłem podwozie mieszaniną różnych pigmentów jakie posiadałem na składzie.
Wszystkim początkującym i chcącym zbudować coś na szybko w celu odprężenia
(w moim przypadku szybki warsztat to nie był, ale niestety jeszcze inne obowiązki mam na głowie a czasu na modelowanie coraz mniej) z czystym sumieniem polecam wam modele z First to Fight. Oprócz modeli polskich i niemieckich fajnie by było, aby ukazały się jeszcze sowieckie pojazdy w tej serii, aczkolwiek czas pokaże...

Tym czasem zapraszam do galerii modelu :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
Vallejo  70.869 (kolor bazowy)
-Vallejo 70.870 (rozjaśnienia)
-Pactra A46 (koła i uzbrojenie)
-Pactra A105 (trzonki narzędzi)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Tamiya XF-56 (metalowe części narzędzi oraz lufy działka i karabinu)
- Vallejo Model Air 71042 (obicia)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
Suche pigmenty














Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor




Komentarze