Wrzesień 1939:Zbudujmy model: TKS 20 mm 1/72 First to Fight - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować model jaki udało mi się ostatnio ukończyć. Jest to jeden z moich zapowiadanych wrześniowych projektów. W galerii zawitał w końcu TKS z 20 mm działkiem oczywiście w skali 1/72 znanej polskiej firmy First to Fight. Jest to kolejne moje podejście do tego modelu. W sumie moja blogowa historia rozpoczęła się właśnie od modeli TKS i TK-3 z First to Fight.
TUTAJ możecie zobaczyć jak mi poszło za pierwszym razem. Moim zdaniem tankietki nie wyszły mi wtedy zbyt dobrze, dlatego tym razem podszedłem do tematu bardziej profesjonalnie (mimo, że uważam iż model który dzisiaj prezentuję nie jest ideałem).
Model przeleżał złożony w pudełku jakiś czas, był pomalowany podkładem (farbą Pactra A102). Wyciągnąłem go z czeluści pudełka i od razu wykonałem kamuflaż "z ręki" aerografem gdyż za bardzo nie chciało mi się maskować modelu. Malowanie kamuflażu na tak małym czołgu to nie lada wyczyn, myślałem, że duży "odkurz" zepsuje model i cały proces malowania będzie trzeba powtarzać. Po zastosowaniu washa, jednak okazało się, że efekt "odkurzu" troszkę zniknął, co mnie bardzo ucieszyło. Po wykonaniu kamuflażu, przystąpiłem do malowania detali. Pomalowałem gąsienice, koła wózków oraz tłumik. Zauważyłem, że niezbyt dobrze go wyszlifowałem (jak zwykle pośpiech jest złym doradcą), ale z racji tego, że to szybki projekt myślę, że ten błąd mi wybaczycie :)
Następnie model pobrudziłem pigmentami,co ciekawe w niektórych miejscach, troszkę zmienił kolor. Ogólnie miałem zamiar zrobić troszkę "styranego" wrześniowymi bojami TKSa więc efekt brudu jest zamierzony.
Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A83 (zielony)
-Pactra A105 (brązowy)
-Pactra A46 (gąsienice i koła)
-Pactra A102  (kolor piaskowy)
-Pactra A51 (kolor tłumika)
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Zmywalna szpachla akrylowa firmy Wamod
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks








Mam nadzieję, że model przypadł wam do gustu. Czekają mnie jeszcze galerie dwóch wrześniowych projektów (PZL P.11c oraz projekt niespodzianka także w tematyce września 1939).


Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze