Szybki warsztat: ISU-152 1/100 Zvezda

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym przedstawić wam nowy model który udało mi się ukończyć mimo pewnych trudności. Przyznam, że długo nie mogłem ukończyć tego projektu, poza tym miał pojawić się w formie filmu, niestety druga część dotycząca malowania, zepsuła mi się przy renderowaniu i temat już odpuściłem, a model trafił na długi czas do pudła.
Pojazd jest bardzo prosty w budowie (aczkolwiek plastik jest miękkii, na co warto zwrócić uwagę), szkoda, że producent nie pokusił się o to, aby gąsienice były bardziej bogatsze w detale, ale podobają mi się zwisy, charakterystyczne dla konstrukcji opartych na podwoziu czołgów KW (Klim Woroszyłow).
Model malowałem aerografem, ale tym razem odpuściłem sobie cieniowanie, natomiast wolałem pobawić się w "młotkowanie" i brudzenie modelu. Działo wyszło mi troszkę za bardzo "zmęczone", ale mniej więcej taki efekt chciałem osiągnąć. Oznaczenia gwardyjskie uzyskałem ze starych kalkomanii które pozostały mi po jakimś modelu z ICM (Prawdopodobnie Ził-157, nawiasem mówiąc też chciałbym kiedyś zaprezentować ten model na moim blogu).
Przy budowie wykorzystałem płyn Dark Mud z AK Interactive, płyn zaaplikowałem na podwozie, następnie "wklepywałem" w zakamarki oraz koła jezdne suche pigmenty, tak też wykonałem brudzenie. Pigmenty w zakamarkach zalałem benzyną do zapalniczek, nadmiar brudu usunąłem patyczkiem do czyszczenia uszu.

Model jest niewielki, ale mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu :)
Kolejnym modelem w serii "Szybkiego warsztatu" będzie czołg ciężki IS-3 (również, ze Zvezdy) którego wybraliście jakiś czas temu w głosowaniu na moim fanpage. W jakiej formie pojawi się warsztat- jeszcze nie wiem, ale mam nadzieję, że uda mi się nagrać film w zadowalającej jakości i nic nie stanie na przeszkodzie, aby takie coś uczynić.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A33 (kolor bazowy)
-Pactra A46
-Pactra A48  (lakier matowy)
- Vallejo Model Air 71042 (obicia)
-Ak Interactive Paneliner 2071 (wash)
-AK-Interactive AK 023 Dark Mud effect
-Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
-Płyny do kalkomanii:
-Mr.Mark Setter
-Mr.Mark Softer
-Sidoluks
Suche pigmenty:piaskowy (podwozie, zabrudzenia w zakamarkach),rdzawe (rdza na tłumikach wydechu), czarny (okopcenia w okolicach tłumików)
Ołówek 6B (metaliczne obicia na wystających elementach pojazdu)






Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze