Orientalne klimaty: Mitsubishi A6M2b Zero 1/72 Airfix-Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Można by napisać, że oto nadeszła wiekopomna chwila :). W końcu udało mi się ukończyć "Zero" na którego duża część z was czekała.Model prosty w budowie jednak mi przysporzył kilka dość nieciekawych niespodzianek.O ile przy montażu nie wydarzyło się nic strasznego (poza spasowaniem goleni i kół), to straszny problem miałem z kalkomaniami. Niektóre (zwłaszcza oznaczenia na ogonie) pozawijały mi się, po próbach ich przycięcia i dopasowania (film wystawał poza ogon). Kolejny problem napotkałem przy znakach Hinomaru. Niestety płyny do kalkomanii nie za bardzo chciały "wbić" czerwone koła we wklęsłości na kadłubie, więc musiałem mechanicznie zaznaczyć zagłębienia. Niektóre kalkomanie porozrywały mi się,więc musiałem się posiłkować kalkomaniami z drugiego Zero z Airfixa, jakiego posiadam na magazynie. Po niepowodzeniach z oznaczeniami na ogonie, pomyślnie udało mi się położyć beżowy i czerwony pas na kadłubie. Problem miałem też z malowaniem owiewki, niestety maskol humbrola pozrywał w niektórych miejscach farbę, nie zastanawiając się długo, wziąłem pędzel  retuszerki o numerze 000 w rękę i zabrałem się do pracy. Z efektu jestem średnio zadowolony i stwierdzam, że muszę udoskonalić swoje umiejętności maskowania owiewek w modelach lotniczych.
Przy tym modelu malowanie nie przysporzyło mi większych problemów (w końcu samolot jest w praktycznie jednym kolorze). Po nałożeniu kalkomanii przystąpiłem do nałożenia washa we wklęsłe lnie podziału.Następnie korzystając z chusteczek i patyczków starłem go. W niektórych miejscach wklęsłe linie zaznaczyłem miękkim ołówkiem 7B.
Troszkę przesadziłem z obiciami na osłonie silnika, ale nie mogłem się oprzeć, aby tego nie zrobić :)
Mimo moich perypetii przy budowie tego modelu, mam nadzieję, że mój ukończony projekt wam się spodoba . Z racji rożnych wydarzeń, budowa trwała dość długo, a po akcjach z kalkomaniami straciłem troszeczkę zapału twórczego do tego modelu. Mimo to cieszy mnie, że go ukończyłem, gdyż bardzo zależało mi, aby w projekcie "Orientalne klimaty" pojawił się jako pierwszy właśnie ten samolot. W niedługim czasie na blogu, pojawi się ankieta dotycząca tego, jaki kolejny model miałby się znaleźć w tym projekcie. Myślę, że po Karasiu z SK-Model, oraz wybranym przez was modelu z wojny domowej w Hiszpanii, na warsztat poleci coś japońskiego, zwłaszcza, że drogą współpracy z IBG Models otrzymałem dość ciekawego japończyka :). Mój magazyn z samolotami spod znaku Hinomaru także czeka na warsztat. Więc wszystko będzie w waszych rękach :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A45 (szary)
-Pactra A34 (wnętrze kabiny)
-Pactra A46 (koła, osłona silnika,golenie)
-Hataka B078 (silnik, śmigło oraz kołpak śmigła,obicia na osłonie silnika)
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Zmywalna szpachla akrylowa firmy Wamod
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
Olejne farby dla artystów(zanzaczenie kolorem zielonym i czerwonym końcówek na skrzydłach)
Ołówek miękki 7B firmy KOH-I-NOOR











Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze