Teraz Polska: Zbudujmy model: RWD-5 1/72 Plastyk - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Ostatnio udało mi się ukończyć ten oto mały samolocik, który nieźle dał mi w kość.Jego pierwsze zdjęcia zamieściłem jakiś czas temu na swoim facebooku, jednak teraz dopiero możecie oglądać jego ostateczną galerię :)
Model budowałem dość długi czas, pierwotnie miał wziąć udział w konkursie na forum PWM, ale ostatecznie uznałem, że pokażę go tylko na swoim blogu. Mój samolot zniknąłby w gąszczu konkurencyjnych bardziej bogatszych w detale modeli.
Model mimo, że prosty (części jest bardzo mało) wymagał dość sporej ilości szpachli. Nie wszystko wyszło idealnie. Strasznie boli mnie to "kitowanie" okien. Szybki sklejałem dwa razy gdyż za pierwszym razem nie wytrzymały naporu płata i po prostu pozapadały się do wnętrza.
Problem miałem również z podwoziem, na ten element poszło również dużo szpachli, ciężko było spasować golenie które były jednym elementem połączonym przez dziwaczny klocek (sam nie wiem jak to nazwać ;) ). Nie wiem kto wpadł na tak dziwne rozwiązanie, ale troszeczkę utrudniło to jego montaż.
Ogólnie mój model jest jakiś troszkę krzywy (zwłaszcza ster kierunku i wysokości) Z tego co wyczytałem na różnych forach jest to problem niektórych zestawów, nawet te z początków produkcji nie są idealne. No cóż nie ma czego oczekiwać od Plastyka, mimo to nie rozumiem bardzo negatywnych komentarzy na temat tego modelu. To fakt jest trudny,a wybranie go na pierwszy model może przysporzyć kłopotów, mimo to ma swój urok, zwłaszcza faktura boków kadłuba bardzo fajnie wygląda i nadaje temu samolotowi charakterystycznego wyglądu.
Oczywiście samolot wykonałem w malowaniu przystosowanym do rajdu Warszawa- Rio de Janerio w 1933 roku. Na pomysł tego rajdu wpadł pułkownik Stanisław Skarżyński, który jako pierwszy przeleciał na tym małym samolocie Atlantyk. Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o historii tego samolotu oraz przygotowań do lotu przez Atlantyk odsyłam swoich fanów na kanał pewnego youtubera, który bardzo skrupulatnie przedstawia historię polskiego lotnictwa zarówno wojskowego jak i sportowego. Polecam wam kanał "Zabytki Nieba". Linki do filmów o RWD-5 zamieszczam poniżej:
RWD-5 bis, Skarżyński i Atlantyk - Część 1 [Zabytki Nieba]
RWD-5 bis, Skarżyński i Atlantyk - Część 2 [Zabytki Nieba]

Co do malowania, wykonałem je za pomocą aerografu mimo, że farba którą wykorzystałem (Hataka Aluminium B078) jest dostosowana do malowania pędzlem. P odpowiednim rozcieńczeniu bardzo przyjemnie malowało się nią również aerografem, a efekt "aluminium" całkowicie pozytywnie mnie zaskoczył więc mogę z czystym sercem tą farbkę polecić wszystkim modelarzom.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Hataka Aluminium B078 (Blue line) (górne powierzchnie kadłuba)
-Pactra A103+A13(śmigło, podłoga kabiny)
-Pactra A46 (opony)
-Pactra A123 (wnętrze samolotu, imitacja koloru płótna)
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Taśma maskująca
Zmywalna szpachla akrylowa firmy Wamod
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks











Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze