Szybki warsztat: I-16 1/144 Zvezda - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Jednocześnie z Zero w ramach "pokuty" postanowiłem skleić coś małego i łatwego, wybór padł na radziecki myśliwiec I-16 w skali 1/144 firmy Zvezda :). Drugim powodem było to, iż bardzo lubię ten samolot, od kiedy pamiętam jego sylwetka od razu przykuła moją uwagę. Ot taki śmieszny samolocik, przystosowany moim zdaniem bardziej do akrobacji niż do walki z większymi myśliwcami wroga. Model jest bardzo prosty i wymaga niewielkiego nakładu pracy. Jedynym elementem który musiałem poprawić było połączenie osłony silnika z kadłubem, ale niewielka ilość szpachlówki modelarskiej ten problem zniwelowała.
Następnie przystąpiłem do malowania modelu. Dół to Pactra A109, góra: Pactra A34. Przy malowaniu skorzystałem z czterech podstawowych kolorów. Jedynie figurkę pilota pomalowałem przy pomocy artystycznych farb olejnych które nabyłem w jednym z marketów chińskich za cenę 8 zł. Brązowy kolor to gotowiec, taki jaki był dostępny w palecie, natomiast kolor twarzy to pomieszane ze sobą farby: biała i ciemnożółta. Malowanie pilota wyszło dość koślawo, ale nigdy takiej małej figurki nie malowałem więc proszę o mały wymiar kary :). Proszę się też nie nabijać z pudełka zapałek (nie jest to reklama pewnej sieci sklepów, tylko takie zapałki miałem pod ręką :P), ale pudełeczko najlepiej potrafiło zobrazować rozmiar tego modelu. Malowanie jest totalnie fikcyjne. Jako, że mamy lipiec to na ster kierunku "poleciał" numerek 7 :P. Mimo, że model nie był jakoś bardzo trudny to mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu. Dla mnie była to fajna odskocznia od większych projektów i sposób na uspokojenie się z powodu awarii internetu w moim domu i braku możliwości prowadzenia bloga :P. Ze swojej strony model jak najbardziej polecam.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A34 (górne powierzchnie kadłuba)
-Pactra A109 (dolne powierzchnie kadłuba)
-Pactra A46 (śmigło, opony)
-Pactra A48 
-Tamiya XF-16 (obicia i karabiny)
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Taśma maskująca
Farby olejne artystyczne
Zmywalna szpachla akrylowa firmy Wamod
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
















Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze