Wrzesień 1939: Krupp Protze Kfz 69 1/72 Ftf + Pak 36 1/72 Zvezda - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

W końcu budowa Kruppa dobiegła końca. Dość długo to trwało,pojazd ten czekał na galerię około tygodnia, gdyż mój stan zdrowia nie pozwolił mi na wykonanie zdjęć. Ból zatok okazał się silniejszy, ale cieszę się, że model jakoś udało mi się dokończyć i zaprezentować.
Jako, że jest to model z serii First to Fight, nie było niespodzianek przy jego budowie. Jedynym problemem okazały się skrzynki, które źle przykleiłem, na szczęście szybko ten błąd naprawiłem.
Model postanowiłem troszeczkę urozmaicić. Wykonałem reflektory które rozwierciłem i pomalowałem od wewnątrz metalizerem z Model Mastera (bardzo tą farbę wam polecam) następnie zalałem je delikatnie dwuskładnikowym klejem epoksydowym. Wykonałem też szyby i wbrew pozorom był to najbardziej czasochłonny etap budowy tego modelu, który troszkę mnie zniechęcił. Dopiero po wielu próbach udało mi się dopasować kawałki przezroczystego plastiku do ramy. Malując Kruppa postanowiłem pobawić się troszeczkę cieniowaniem. Na ostatecznych zdjęciach troszkę to widać mimo, że użyłem dość mocnego washa. Do zestawu dołączyłem armatkę Pak 36 z zestawu Zvezdy, gdyż akurat taką miałem w swoim modelarskim magazynie. Nie obyło się przy jej budowie bez problemów. Plastik z którego została wykonana, był dość łamliwy. Miałem także problem z nawierceniem otworu lufy, więc musiałem troszeczkę pokombinować, wykonując proces "nawiercania lufy" za pomocą bardzo cienkiej rozgrzanej igły do szycia. Brudzenie wykonałem za pomocą suchych pigmentów zmieszanych z najzwyklejszą wódką nakładanych twardym pędzlem. Następnie za pomocą patyczków do uszu usunąłem nadmiar brudu z kół i innych części. na koniec wykonałem obicia za pomocą gąbki kolorem Vallejo Model Air o numerze 71042.
Z figurki dołączonej do zestawu na razie zrezygnowałem, jakoś nie za bardzo pewnie czułem się podczas jej malowania. Nie wykluczam, że za jakiś czas dodam ją do zestawu, wtedy też zaktualizuję galerię. :)
Mam nadzieję, że moje wykonanie tego modelu przypadnie wam do gustu. Jako, że za dużo "Niemców" pojawia się w projekcie Wrzesień 1939, dodatkowo oprócz konkursowego Łosia pojawi się jakiś pojazd :) Ale jaki konkretne to na razie zachowam w tajemnicy :P

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A107 (kolor bazowy)
-Pactra A36 i Pactra A76 (kolory które wykorzystałem do rozjaśniania modelu)
-Pactra A46
-Pactra A103+A13 (siedzenia)
-Pactra A102 (trzonki narzędzi)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A47 (białe końcówki prętów)
-Model Master 1790 (wnętrze reflektorów, metalowe części narzędzi)
- Vallejo Model Air 71042
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
Kawałek przezroczystego plastiku (wykonanie szyb)
Suche pigmenty

















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze