Szybki warsztat: Ił-2 1/44 Zvezda - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować model który ukończyłem jakiś czas temu w ramach szybkiego warsztatu. Pierwszy raz w tym warsztacie pojawił się samolot. Ił-a prezentowałem wam jakiś czas temu w wersji inboxowej. Jestem bardzo zadowolony z tego, że udało mi się go ukończyć. Chociaż bez problemów się nie obyło. Model malowałem troszkę dziwnie, bo za pomocą dwóch technik (tzn trochę pędzlem i trochę aerografem). Pierwotnie miałem w całości wykonać malowanie za pomocą pędzla, jednak biały kolor z Pactry bardzo źle z nim "współpracował", dlatego też biały kolor położyłem za pomocą aerografu. Kolejny problem to kalkomanie, niestety z jednej strony modelu, odstaje gwiazda, zapewne jest to spowodowane powierzchnią (w miejscu tym zrobił się schodek) i wszelkie interwencje za pomocą płynów do kalkomanii spełzły na niczym. Malowanie jest wzorowane na realnym, znalazłem je na tej stronie: TUTAJ
Jako, że model jest prostu w budowie, postanowiłem nie prezentować fotek warsztatowych. Dodatkowo projekt ten potraktowałem jako "odpoczynkowy" dlatego też nie bawiłem się w szpachlowanie i tego typu rzeczy. Mam nadzieję, że jednak model przypadnie wam do gustu :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A47
-Pactra A46
-Pactra A48 
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Taśma maskująca
Zmywalna szpachla akrylowa firmy Wamod
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks

Jeżeli ktoś interesuje się lotnictwem radzieckim, zapraszam na tą stronę:
Sovietwarplanes by Massimo Tessitori
Można znaleźć tam różne archiwalne zdjęcia oraz przykładowe malowania. Troszkę szkoda, że mało jest materiałów dotyczących przedwojennych radzieckich samolotów, mimo to, bardzo ją polecam.







Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze