Zbudujmy model:MiG-15 "Fagot" 1/72 Mistercraft. Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować model który udało mi się ostatnio ukończyć. Jest to model radzieckiego samolotu odrzutowego MIG-15 "Fagot" w skali 1/72 firmy Mistercraft.
Projekt ten rozpocząłem w sierpniu 2017, miał być łatwy i przyjemny. Niestety było totalnie na odwrót, ale jakoś do końca udało mi się dobrnąć. Postanowiłem go dokończyć gdyż, chciałem taki samolot mieć u siebie w kolekcji, dwa, że ciągle przekładałem go z miejsca na miejsce, nie dając mu szansy na zaistnienie na blogu :)
Fotek warsztatowych nie zamieszczałem z prostego powodu, pracy było przy nim tyle, że po prostu nie miałem ochoty fotografować poszczególnych etapów pracy nad tym modelem, dużo było szlifowania. Trafił mi się egzemplarz z nierównymi połówkami kadłuba (co ciekawe w drugim egzemplarzu połówki kadłuba pasują do siebie bez zastrzeżeń, ale tamten model mam zamiar wykonać w barwach polskich). Gdy już wszystko do siebie zaczęło pasować, pojawił się problem z dociążeniem przodu kadłuba, jednak dwie śruby z nakrętkami i kawałek plasteliny załatwiły sprawę.
Straszne problemy miałem z malowaniem tego modelu. pierwotnie miał być malowany Pactrą A71, niestety farba przez ostatnie mrozy zważyła mi się (zamawiałem ją przez internet i być może w drodze uległa uszkodzeniu) i niestety nie będzie nadawać się już do użytku. Wybór padł na Tamiya XF-16, ale po ostatnich doświadczeniach z tą farbą byłem sceptycznie do niej nastawiony. Ostateczny efekt jednak mnie pozytywnie zaskoczył, gdyż model w tym kolorze świetnie się prezentuje.
Nowym produktem jakim wykorzystałem przy budowie, był płyn z firmy AK Interactive 2071 (Paneliner) który serdecznie wam polecam, świetnie nadaje się do washa w zakamarkach, jest przeznaczony dla samolotów, ale moim zdaniem nada się do wykorzystania przy budowie wszelakiej maści pojazdów.
Elementem który pozytywnie mnie zaskoczył w modelu to kalkomanie. Jako, że wybrałem malowanie lotnictwa NRD to czekało mnie troszeczkę pracy. Bałem się, że kalki porozrywają się, jednak tak się nie stało i praktycznie wszystkie (z  małą pomocą chemii oczywiście) ładnie się położyły. Problem miałem jedynie z cyferkami. Model wykonałem prosto z pudełka, dlatego też niech nie dziwi brak godła koło cyferki po jednej ze stron modelu. Po prostu zabrakło go w zestawie, a instrukcja sugerowała umieszczenie godła tylko z prawej strony modelu, więc tak też zrobiłem.
Problem miałem również z malowaniem owiewki. Maskowanie zepsuło pomalowaną owiewkę, farba nie chciała się na niej za bardzo trzymać, więc musiałem wykonać wszystko ręcznie. Wyszło jak wyszło, ale starałem się bardzo powoli i dokładnie pomalować ten element modelu. Mimo wszystko jestem naprawdę bardzo zadowolony z efektu końcowego. ostatecznie stwierdzam, że model naprawdę jest czasochłonny, przez co może do siebie troszkę zniechęcić. Początkującym odradzam go (Jeżeli ktoś jest uparty na jakiś radziecki odrzutowiec to sugerowałbym MIGa-17 z Plastyka który troszeczkę jest lepiej wykonany) gdyż czeka ich sporo pracy.
Po tych wszystkich perypetiach zapraszam was do galerii końcowej. Model ma troszkę niedoskonałości (jak mówiłem na początku miał to być model odpoczynkowy także wielu elementów nie "dopieściłem" odpowiednio) ale chyba jak na model za 9,30 zł nie jest źle, zresztą oceńcie sami efekt mojej pracy :)

P.S Dopiero po wstawieniu fotek zdałem sobie sprawę z babolu jakiego zrobiłem. Źle wkleiłem podwozie (tyłem na przód), niepotrzebnie zasugerowałem się instrukcją, ale za późno na poprawki. gdyż golenie wkleiłem na super glue, mam nadzieję, że ta pomyłka będzie przestrogą dla innych którzy będą ten model chcieli zbudować w przyszłości.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A46
-Pactra A48 
-Tamyia XF-16
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Taśma maskująca
Klej Wikol (przyklejenie owiewki do modelu)
Zmywalna szpachla akrylowa firmy Wamod
Szpachla Tamiya Basic Type
Plastelina (dociążenie modelu)
Dwie śrubki z nakrętkami (dociążenie modelu)
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks

















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze