Recenzja: Czołg ciężki Maus 1/100 Zvezda

Witam wszystkich!!!

Jako, że jest to mój pierwszy post w Nowym Roku, chciałbym życzyć wam wszystkiego najlepszego, zdrowia i pomyślności w 2018 roku :) Oraz coraz więcej zrealizowanych modelarskich projektów.
Nowy Rok postanowiłem rozpocząć od recenzji, pierwszym modelem jaki wpadł mi w ręce w 2018 roku jest to o to cudo :)
 Jest to czołg ciężki (lub też superciężki jak czasami się go określa) Maus w skali 1/100 z firmy Zvezda. Przyznam, że gdy zobaczyłem go na półce sklepowej od razu postanowiłem go kupić.
 Tradycyjnie jak w przypadku innych modeli tej skali, front pudełka przedstawia artystyczną wizję pojazdu, natomiast na jego tyle zostało zaprezentowane zdjęcie modelu już po złożeniu. Jak w innych modelach Zvezdy, istnieje możliwość złożenia czołgu bez kleju, jednak ja zawsze w przypadku tych modeli wszystkie części sklejam ze sobą.
 W pudełku znajdziemy dwie wypraski zapakowane w woreczek oraz instrukcję. Jak zawsze mówię że bardzo podoba mi się pakowanie wyprasek w woreczki i porządek w pudełku :)

Instrukcja została napisana w dwóch językach rosyjskim i angielskim. Rysunki montażowe są bardzo przejrzyste, dzięki czemu poszczególne etapy montażu nie powinny sprawić początkującym problemu.
Tak jak wspomniałem wyżej, pudełko zawiera dwie wypraski z częściami. Części zbyt dużo nie ma, gdyż model nie należy do bardzo szczegółowych. Mimo to podobają mi się te uproszczone detale, moim zdaniem nie psują ogólnego wyglądu modelu
Gąsienice mimo, że są uproszczone, to są bardzo dobrze odlane. jak na tą skalę dość szczegółowe.

Co do detali kadłuba tez praktycznie zastrzeżeń nie mam, wiadomo nie jest to model Dragona czy Trumpetera, ale z pewnością dobrze będzie prezentował się po sklejeniu i po pomalowaniu. Strasznie ubolewam nad faktem, że Zvezda do pojazdów w skali 1/100 nie dodaje żadnych kalkomanii, ani przykładów malowań. Ja wiem że to modele do gry, ale takie coś bardzo urozmaiciło by te zestawy w małej skali. Ja oczywiście polecam wam ten model, nie tylko ze względu na temat, ale też na jego wielkość. Jest to największy pojazd w tej skali i po złożeniu będzie na pewno robił wrażenie wśród mniejszych BT-5 lub Pzkpfw :)
Być może Maus niedługo pojawi się w jakiejś małej relacji bądź w filmie na youtube zaraz po ISU-152. Na ten czołg "choruję" już od dawna i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze zdobyć model tego jakże dziwnego i zarazem fascynującego pojazdu w innych skalach.

Moja ocena zestawu to: 5+/6 

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze