Zimna Wojna: M41 Walker Bulldog 1/35 Tamiya-Galeria końcowa

 Witam wszystkich :)

Dzisiaj chciałbym zaprezentować pierwszy model w projekcie "Zimna wojna". Sam projekt ma skupiać różną technikę wojskową państw NATO w latach 1949-1991. Na razie w planach mam kilka modeli- głównie czołgów :).

Co do M41, był to jeden z łatwiejszych modeli do złożenia (w końcu to stara Tamiya), ale jego budowa była ciągle odkładana "na później". Skupiłem się na malowaniu, a dokładniej wszelkiego rodzaju rozjaśnieniach itp. Wykorzystałem do tego aerograf, a także farby olejne dla plastyków. Osłony tłumików malowałem za pomocą gąbki, podobnie jak przy obiciach moczyłem ją w kilku różnych odcieniach rdzy.

Model ma kilka mankamentów (widać łączenie gąsienic, aczkolwiek próbowałem je zamaskować) nie jestem pewny czy dobrze wkleiłem światła,jeszcze jednym problemem są srebrzące się kalkomanie z numeracją pomimo zabiegów z płynami do kalkomanii nie udało się tego efektu zniwelować.

Mimo to cieszę się, że udało się ukończyć projekt i trochę pobawić się w brudzenie oraz weathering. Zwłaszcza, że mało sklejam  modeli w tzw. "trzy-piątce, a w tej skali można wiele wyciągnąć, nawet z wiekowych już modeli :).

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Tamiya XF-62
-Tamiya XF-62+XF-2 (rozjaśnienia)
-Tamiya XF-85
-Tamiya XF-1
-Tamiya X-10
-Tamiya X-7
Tamiya TS-13 (lakier błyszczący w sprayu)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Srebrny marker Molotov (światła)
Ammo of MIG Enamel Effect KURSK SOIL
Pigmenty:
Ammo Of MIG "Vietnam Earth"
Ammo Of MIG "Dark Earth"














Pozdrawiam
ModelistConstructor

Komentarze