Modelarskie wariacje: Peugeot 403 1/43 Heller-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich !!!

Mam okazję pokazać wam dzisiaj ukończony niedawno cywilny model samochodu. Troszeczkę znudziły mi się machiny wojenne więc postanowiłem urozmaicić tematykę moich prac. Wybór padł na Peugeota 403 z Hellera w skali 1/43. Model już wiekowy, bo pochodzący z 1979, ale całkiem przyjemny w budowie. Oczywiście samochód można bardziej rozbudować, gdyż brakuje w nim kilku detali np. silnika. Chciałem rozpocząć budowę cywilnych pojazdów z tego względu, że dawno już tego nie robiłem, a i techniki z których się korzysta są zgoła inne niż przy budowie czołgów i samolotów. Poza tym do modelu mam duży sentyment ze względu na to, że był to też jeden z pierwszych moich modeli samochodów, złożonych może z 15-20 lat temu. Oczywiście wtedy tylko złożonych, bo nie miałem pojęcia o istnieniu farb modelarskich, a dostęp do internetu nie był za bardzo powszechny.
Peugeota pomalowałem tak jak sobie wymarzyłem te "naście" lat temu czyli w czarny kolorek. Nie było to łatwe gdyż farba Pactry mimo, że daje połysk, to nie do końca dała taki efekt jak chciałem. Mogłem tez wypolerować model, ale na warsztacie zabrakło mi papieru ściernego 2000 oraz pasty polerskiej. Posiadam tylko samochodową, ale nie wiem jakby zareagowała farba oraz plastik. 

W każdym razie mimo, że idealnie nie wyszło to jestem zadowolony,  no i sporo się nauczyłem, bo sklejanie pojazdów cywilnych nie należy do najprostszych czynności. Myślę, że z kolejnym "cywilem" będzie już lepiej zwłaszcza, że nauczyłem się dobierać odpowiednie ciśnienie podczas malowania itp :).

Jak będę miał "natchnienie" to może w najbliższym czasie jakiegoś "cywila" sobie zbuduję :)

Tymczasem zapraszam was do galerii końcowej :).

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:

Farby:
-Pactra A1 (kolor bazowy)
-Pactra A7 reflektory
-Tamiya X-11 (elementy chromowane)
-Tamiya XF-86 (koła)
-Vallejo 70.870 (fotele i kanapa)
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
klej Tamiya Craft Bond 
















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze