Projekt Sojuz: IS-4 1/72 Trumpeter-Galeria końcowa.

Witam wszystkich!!!

W końcu udało mi się dotrzeć do końca z budową tego modelu. Niestety problemy z dyskiem twardym w moim komputerze sprawiły, że część filmu została uszkodzona (bo właśnie IS-4 miał być bohaterem filmu na youtube), więc tylko dzisiaj pojawi się galeria. Z tego względu jestem jeszcze raz zmuszony nagrać filmik z nowym modelem, co mam nadzieję, stanie się niebawem. Coś prostego i szybkiego mam już na oku :).

Co do ISa-4, model bardzo wam polecam, ze względu na prostotę konstrukcji. Fakt brakuje w tym zestawie kilku detali, ale bardziej ambitni modelarze będą mogli jeszcze więcej wycisnąć z tego zestawu. Ja zbudowałem model w standardzie. Przetestowałem sobie też nową technikę, a mianowicie cieniowanie farbami olejnymi. Efekty nie powiem zadowoliły mnie, ale szkoda, że zdjęcia to "zabiły" i słabo te efekty widać :/. Na pewno za pomocą farb olejnych nie wykonamy w 100% cieniowania, ale myślę, że jest to fajna alternatywa dla osób które aerografu nie posiadają :).
Popełniłem też kilka błędów (np nie zaszpachlowałem szpar na zbiornikach paliwa), ale tak to jest gdy człowiek się spieszy.

Cieszy mnie, że w końcu w Projekcie Sojuz, pojawił się jakiś model. Z racji tego, że mało projektów w tym dziale się pojawia, to postaram się go troszeczkę rozbudować :). Na warsztacie czekają na swoją kolej BM-21 oraz BTR-60 w "siedemdwójce" :D.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Tamiya XF-81 (kolor bazowy)
-Tamiya XF-71 (obicia)
-Tamiya XF-56 (gąsienice)
-Vallejo Model Air 71042 (obicia)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A21 (kłoda)
-Tamiya XF-60
Ołówek 8B (metaliczne przetarcia)
Tamiya Panel Line Accent Color - Dark Brown
Tamiya Panel Line Accent Color - Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Suche pigmenty AK Interactive Dark Earth AK081
MIG Olibrushers  (Earth)
Płyny do kalkomanii:
Mr Mark Setter
Mr Mark Softer













Pozdrawiam wszystkich
ModelistConst

Komentarze