Czerwone gwiazdy: ChTZ S-65 1/72 Trumpeter-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj mam przyjemność przedstawić wam jeszcze jeden model, który też tak właściwie był projektem odpoczynkowym z racji tego, że budowa tego ciągnika trwała jeden wieczór.
Części w zestawie jest naprawdę bardzo niewiele, a składanie zestawu to sama przyjemność.
Dawno też nic nie pojawiało się w projekcie "Czerwone gwiazdy", niestety na 30 listopada nie udało mi się ukończyć wybranego przez was w ankiecie OT-130 (budowa trwa nadal i o tym projekcie będę was informował na bieżąco), więc pomyślałem, że model jak najbardziej będzie oddawał "ducha" tego projektu, gdyż poczciwy Staliniec, praktycznie zbudował od podstaw wielki przemysł w ZSRR, a także przyczynił się do mechanizacji rolnictwa, lecz jak to bywało w Związku Radzieckim, produkcja tego typu pojazdów głównie przeznaczona była na potrzeby Armii Czerwonej w której to S-65 ( i model wcześniejszy S-60) pełnił rolę ciągnika artyleryjskiego. W tej roli sprawdzał się doskonale, ze względu na potężny silnik oraz trwałą konstrukcję (od razu przypomniało mi się powiedzenie"gniotsa nie łamiotsa" :P). Oczywiście jak większość konstrukcji w ZSRR "Staliniec" był oparty na zachodnich konstrukcjach tego typu głównie na amerykańskim traktorze Caterpillar Sixty (moim zdaniem radziecka maszyna wygląda sto razy lepiej od wehikułu który został zaprojektowany przez amerykanów).

Co do modelu. Tak jak w przypadku BM-13 ze Zvezdy, przy budowie S-65 skorzystałem z tych samych technik oraz nowej chemii. Troszeczkę zepsułem reflektory, ale z ogólnego efektu jestem zadowolony. Gdy będziecie mieli okazję kupić ten model w skali 1/72, nie zastanawiajcie się, naprawdę warto :).

Tymczasem zapraszam was do galerii modelu:


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Hataka B251 4BO Protective Green (kolor bazowy)
-Pactra A34(rozjaśnienia)
-Pactra A46 (siedzenie)
-Tamiya X-56 (dźwignie sterujące oraz gąsienice)
-Model Master 1790 (reflektory przednie)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Sidoluks (lakier błyszczący)
Suche pigmenty (AK Interactive 042-Europe Earth)











Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze