Wrzesień 1939: 7TP (jednowieżowy) 1/72 First to Fight-Galeria końcowa

Witam wszystkich!!!

Oficjalnie chciałbym dzisiaj zaprezentować wam model jaki niedawno ukończyłem. Mimo, że galeria na facebooku pojawiła się już wczoraj, dopiero dzisiaj pojawia się wpis na blogu, oczywiście za zwłokę bardzo przepraszam, ale wczoraj już nie dałem rady nic skrobnąć.

Co do modelu, to jestem bardzo z niego zadowolony, zwłaszcza, jeżeli chodzi o malowanie kamuflażu, co przy tak niewielkiej skali jest nie lada wyczynem, oczywiście są to dopiero początki, bo zamierzam jaszcze kilka modeli w takim kamuflażu wykonać i ćwiczyć rzemiosło :P
Do malowania wykorzystałem zestaw farb Hataka z serii niebieskiej (również nadają się one pod aerograf) specjalnie przeznaczonych do malowania polskich pojazdów pancernych z września 1939 roku. Troszkę też inaczej podszedłem do tematu niż producent farb ze względu na to, że proponowana zieleń HTK-B088 – Polish AFV Green jest jak dla mnie zbyt jasna, zamiast właśnie tego koloru użyłem farby HTK-B085, dzięki temu kolor zielony jest bardziej żywszy i moim zdaniem bardziej pasuje do wrześniowego kamuflażu.
Kwestii sklejania modelu nie poruszam, ze względu na to, że modele z First to Fight są bardzo przyjazne w budowie  i praktycznie nie trzeba używać przy ich budowie szpachli, wystarczy po prostu czasami mocniej złączyć sklejane elementy :)

Co do projektów wrześniowych też przemyślałem sprawę i założyłem sobie, że projekty związane z tym tematem będą pojawiały się do końca października, gdyż w planach jest budowa czołgu T-28, okrętu ORP Orzeł, oraz jakiegoś samolotu oczywiście w polskich barwach.
Po zakończeniu tego małego wyzwania wezmę na warsztat coś bardziej egzotycznego :), ale również pojawią się projekty których nie ukończyłem przed wrześniem,projekty które czasami sobie poza publicznością dłubię na warsztacie :)

Tyle słowem wstępu, tymczasem zapraszam was do galerii 7TP :)


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
Kolory kamuflażu (HTK-BS11 Early WW2 Polish Army Paint set)
-HTK-B085 – Polish AFV Khaki Green
-HTK-B086 – Polish AFV Greyish Sand
-HTK-B087 – Polish AFV Dark Brown
-Pactra A107 (koła jezdne wózków)
-Pactra A103 (bazowy kolor tłumika)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Tamiya XF-53 (gąsienice)
Tamiya Panel Line Accent Color - Dark Brown
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Suche pigmenty












Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze