Front wschodni 1941-1945:P-40 K 'Kittyhawk' Mk.III 1/72 Mistercraft - Galeria końcowa

Witam wszystkich!!!

Zdjęcia ostatnio wykonanego przeze mnie modelu mogliście oglądać już wczoraj na facebooku, niestety wpis zamieszczam dopiero dzisiaj za co bardzo na wstępie was przepraszam :)
Budowa P-40 z firmy Mistercraft, ogólnie nie przysporzyła problemów, model jest świetnie spasowany, wymaga oczywiście troszkę wysiłku, ale imitacja nitowania, linie podziałowe oraz kilka drobniejszych detali wynagradzają nam wysiłek włożony w tą miniaturę.
Pierwszy raz przetestowałem sobie kamuflaż w kolorach RAFu, może na pierwszy rzut oka nie wszystko poszło jak należy, ale z efektu jestem zadowolony. Plamy kamuflażu wykonałem za pomocą rozwałkowanego patafixu, następnie odpowiednie miejsca "zakryłem" maskolem z firmy Humbrol. Bałem się, że farba odpadnie, jednak nic takiego mnie nie spotkało więc byłem bardzo zadowolony z osiągniętego efektu oraz że wszystko poszło gładko (zawsze maskowanie jest dla mnie stresującym etapem budowy modelu :P). Chyba najsłabszym elementem zestawu jest oszklenie, miałem duży problem z pomalowaniem oraz dopasowaniem oszklenia do kadłuba, w miejscu łączenia owiewki z kadłubem w przedniej części samolotu pozostała dość duża szpara, którą zauważyłem już na późniejszym etapie budowy, niestety już po malowaniu nie miałem pomysłu co z tym fantem zrobić także na razie pozostawiłem tą sprawę taką jaką jest.
Jednak najwięcej problemów przysporzyły mi kalkomanie. O ile chodzi o pojedyncze gwiazdy oraz numery nie spotkałem tutaj większych problemów gdyż kalkomanie świetnie reagowały na płyny zmiękczające i bardzo dobrze kładły się nawet na wklęsłych liniach podziałowych.
Niestety gwiazdy z oznaczeniami zwycięstw Kuzniecowa rozsypały się w drobny mak. Musiałem dobierać inne czerwone gwiazdy już bez oznaczeń, bardzo mnie to zdenerwowało gdyż chciałem odwzorować w 100% (chociaż tylko w malowaniu) samolot na którym latał  Nikołaj Fiodorowicz Kuzniecow w styczniu 1943 roku. Zacisnąłem zęby i przebolałem porażkę, zwłaszcza, że efekt końcowy mnie zadowolił :)
Wash wykonałem za pomocą AK Panelinera, niektóre linie podziałowe zaznaczyłem ołówkiem 7B. Pierwszy raz zastosowałem taką metodę i muszę przyznać, że bardzo mi się taki sposób zaznaczania linii w samolotach spodobał i na pewno przy jakimś modelu jeszcze z tego sposobu skorzystam.

Miałem też problem z umieszczeniem tego modelu w odpowiednim projekcie gdyż jest to właściwie samolot amerykański w służbie radzieckich sił powietrznych (teoretycznie powinien zająć miejsce w projekcie "W obcej służbie") jednak postanowiłem, że wszelkie pojazdy lub samolotu uzyskane w ramach Leand-Lease przez ZSRR w latach 1941-1945 będą pojawiać się w kategorii "Front wschodni 1941-1945"

Wykonując malowanie tego samolotu wzorowałem się na schemacie dostępnym TUTAJ

Tymczasem zapraszam do galerii :)


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A116 
-Pactra A115
-Pactra A113
-Pactra A46
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A47 (kołpak śmigła)
-Hataka Aluminium B078 (Blue line)
-Pactra A27 (żółte oznaczenia na śmigle)
-Ak Interactive Paneliner 2071 (wash)
-Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
-Sidoluks
Suche pastele (okopcenia w okolicach karabinów)
-Maskol firmy Humbrol
-Ołówek firmy KOH-I-NOOR Hardtmuth 1500 7B (podkreślenie linii podziałowych)
-Płyny do kalkomanii:
  Mr.Mark Setter
  Mr.Mark Softer













Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze