Wrzesień 1939: Pzkpfw III Ausf.E 1/72 First to Fight - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Budowa Pzkpfw III Ausf.E dobiegła końca, więc mogę zaprezentować dzisiaj efekty moich prac.
Ogólnie czołg bardzo "zmęczyłem" chociaż na początku nie miałem takiego zamiaru. Zdecydowałem się także na kamuflaż dwubarwny, który jeszcze we wrześniu 1939 roku na niektórych pojazdach był stosowany. Model był fajną odskocznią od większych projektów (np. konkursowego Amiota) i sprawił mi dużo frajdy, mimo, że przy budowie zdarzył się nieszczęśliwy wypadek.
Mianowicie kropla kleju Tamiya kapnęła na kadłub, na szczęście wypaloną dziurkę udało mi się zaszpachlować oraz odpowiednio wyszlifować, na a zdjęciach nie widać ani śladu po tym incydencie.
Na jednej burcie wykonałem też zbyt duże obicia, za co jestem na siebie zły (ręka troszkę mi się obsunęła), kolejnym razem po prostu muszę bardziej uważać.
Problem miałem też z kalkomaniami, o ile trzy mniejsze krzyże nałożyłem na pojazd bez problemu, czwarty dosłownie rozerwał mi się w palcach, mimo zachowania szczególnej ostrożności.
Z powodu tego wypadku musiałem dobierać kalkomanie, jedyny krzyż jaki miałem był znacznie większy od pozostałych, ale moim zdaniem wpasował się na tył wieży.

Mimo wszystkich incydentów mam nadzieję, że modelik przypadnie wam do gustu. :)
Osobiście wiele rzeczy chciałem wykonać inaczej, ale inne pomysły wdrożę przy budowie innych modeli tej serii. :)

Kolejnym modelem w serii "Wrzesień 1939" będzie coś latającego, oczywiście z szachownicami, gdyż jeszcze w tej serii tematycznej nie pojawiło się żaden samolot. :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A107 (kolor bazowy)
-Pactra A76 i Pactra A36 (kolory które wykorzystałem do rozjaśniania modelu)
-Pactra A46 (Gąsienice oraz koła jezdne)
-Vallejo 70.872 Chocolate Brown (brązowe plamy kamuflażu)
-Pactra A102 (trzonki narzędzi)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Hataka B078 Aluminium
- Vallejo Model Air 71042 (obicia)
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
Suche pigmenty














Pozdrawiam wszystkich 
ModelistConstructor

Komentarze