Szybki warsztat: IS-3 1/100 Zvezda

Witam wszystkich!!!

W końcu mogę wam zaprezentować model nad którym pracowałem jakiś czas. Niestety brak czasu uniemożliwił mi wstawienie zdjęć oraz krótkiego opisu modelu na blog, więc dopiero dzisiaj projekt ujrzał światło dzienne.

Jak zwykle szybki warsztat sprawił mi wiele przyjemności. modele ze Zvezdy w tej skali są idealne do oderwania się od większych projektów. Samo złożenie modelu zajęło ok. 2 godzin, więcej niestety czasu poświęciłem na malowanie. Szczerze to nie miałem pomysłu w jakim malowaniu zaprezentować wam ten czołg. Wybrałem malowanie radzieckie z 1956 roku z okresu rewolucji na Węgrzech, w której tłumieniu wykorzystano między innymi czołgi IS-3.
Jako, że pojazd jest w małej skali, białe pasy wykonałem za pomocą farby Pactra A47. Całą wieżę pomalowałem na biało, następnie wyciąłem odpowiedniej szerokości paski taśmy maskującej i nakleiłem je na wieżę. W założeniu wszystko miało być łatwe i przyjemne, niestety w kilku miejscach farba bazowa podciekła pod taśmę, poprawki wykonywałem za pomocą pędzla retuszerskiego.
Brudzenie wykonałem tradycyjnie czyli: wash z panellinera z AK Interactive (powtarzam się, ale bardzo polecam ten specyfik) zakurzenia wykonałem z mieszanki pigmentów oraz płynu z AK Interactive Dark Mud.
Rdze na tłumikach wykonałem za pomocą pigmentów połączonych z terpentyną.
Tyle słowem wstępu, nie pozostaje mi nic innego niż zaprosić was do galerii końcowej :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A33 (kolor bazowy)
-Pactra A46
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A47 (białe pasy na wieży)
- Vallejo Model Air 71042 (obicia)
-Ak Interactive Paneliner 2071 (wash)
-AK-Interactive AK 023 Dark Mud effect
-Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
-Sidoluks
Suche pigmenty:piaskowy (podwozie, zabrudzenia w zakamarkach),rdzawe (rdza na tłumikach wydechu), czarny (okopcenia w okolicach tłumików)
-Terpentyna balsamiczna firmy Astra














Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze