W obcej służbie: PZL P.11c 1/72 Mistercraft

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować wam, model który ostatnio udało mi się skleić "na szybko". Pierwotnie miała to być dość znana łaciata "3", jednak to malowanie pozostawiłem sobie na model PZL P.11c z Arma Hobby.
Model PZL P.11c z firmy Mistercraft nie należy do trudnych, z pewnością początkujący daliby sobie z nim radę. Główną wadą tego zestawu są już wiekowe formy, bardzo zużyte, przez co model ten nie jest bogaty w dość dużą ilość detali. Mimo to, moim zdaniem, stanowi dość fajną miniaturę tego samolotu. Na korzyść tego zestawu przemawia cena (około 10 zł) więc do testów ten samolot jak najbardziej się nada :).
Co do wykonania modelu przeze mnie, cały warsztat zajął mi dokładnie 4 dni, w wolnej chwili po pracy rozpocząłem dłubanie, bez konkretnego pomysłu na ten model. Pierwotnie miał być malowany aerografem, jednak, postanowiłem spróbować wykonać malowanie za pomocą pędzla i mogę powiedzieć, że po wielu latach przerwy z efektu jestem bardzo zadowolony (tak szczerze to myślałem, że będzie gorzej). Z malowań dostępnych w tym zestawie P.11c wybrałem malowanie w barwach niemieckich. W źródłach historycznych brakuje informacji co do wykorzystania zdobycznych PZL P.11c przez Niemców, więc malowanie to, należy troszkę potraktować jako fikcję.
Głównym powodem dlaczego ja akurat takie malowanie wybrałem, było to, że w całym internecie nikt jeszcze nie wykonał P.11 w takich barwach, a chciałem, aby mój model po prostu się wyróżniał.
Z racji tego, że malowanie pędzlem mogę uznać za udane, na blogu pojawi się poradnik malowania pędzlem budżetowego modelu (w ankiecie wybraliście PZL P.7 z firmy Plastyk). Myślę, że będzie to relacja zbiorcza i mam nadzieję, że przez nadchodzący weekend uda mi się ją zrealizować. :)
Tymczasem zapraszam do galerii modelu :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A67 (kolor bazowy)
-Pactra A70
-Pactra A46
-Pactra A48  (lakier matowy)
_Pactra A73
- Hataka B078 Aluminium Blue Line(obicia)
-Ak Interactive Paneliner 2071 (wash)
-Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
-Płyny do kalkomanii:
-Mr.Mark Setter
-Mr.Mark Softer
-Sidoluks
Suche pigmenty:piaskowy (podwozie, zabrudzenia w zakamarkach)











Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze