Recenzja: Sowiecki samolot myśliwski ANT-5 (I-4) 1/72 Zvezda

Witam wszystkich !!!

Przeglądając strony internetowe w poszukiwaniu ciekawych modeli, natknąłem się na ten o to samolocik.
 Pierwszą rzeczą jaka zwróciła moją uwagę przy zakupie tego modelu to tematyka. O ile mi wiadomo nie znam żadnej firmy, która produkuje ten typ samolotu (ale może się mylę). Wczesne sowieckie samoloty są bardzo ciekawe i rzadko spotykane, poza tym zawsze mi się podobały, mimo że bardziej wolę broń pancerną od awiacji :) Jednak zdecydowałem się na zakup. Bardzo dawno temu kupiłem model radzieckiego myśliwca Polikarpow I-3 w skali 1/72 o ile pamięć mnie nie myli, mam go do tej pory, skleiłem w nim tylko kadłub. Być może kiedyś pojawi się on na blogu. Nie skończyłem go (byłem młody, a o modelarstwie mało wiedziałem), ale od tamtego modelu pojawiło się zamiłowanie do sowieckich samolotów. Myśliwiec ANT-5 był następcą myśliwca Polikarpow I-3 (И-3). Samolot był konstruowany przez biuro Tupolewa w latach 1925-1927. I-4 (И-4) odegrał ważną rolę w rozwoju sowieckich myśliwców, jego następcą został myśliwec I-5 (И-5).
Szata graficzna pudełka prezentuje się bardzo dobrze. Jak zawsze w przypadku zvezdy nie mam na tym polu zastrzeżeń. Z tyłu pudełka znajduje się schemat malowania samolotu. W instrukcji pojawia się informacja że samolot ten walczył w hiszpańskiej wojnie domowej. Przyznam że szukałem informacji na ten temat i przekopałem chyba pół internetu, ale szczerze wątpię by te myśliwce brały udział w tym konflikcie.
W skład zestawu wchodzą dwie wypraski, kalkomanie i instrukcja sklejania. Jak na cenę 20 zł otrzymujemy naprawdę dobry model, aż sam się zdziwiłem.Na plus zasługuje to że wypraski są zapakowane w woreczek. Takie rozwiązanie bardzo mi się podoba, gdyż po pudełku nic "nie lata". Wypraski mają sporo detali, mają mało nadlewek, zaś detale poszycia kadłuba naprawdę fajnie wyglądają.
 Samolot można wykonać w dwóch wersjach ANT-5 i I-4, różniące się miedzy sobą detalami.
Instrukcja pozwala wykonać malowanie przedstawione z tyłu pudełka (samolot w kolorze zielonym) i inne, w kolorze srebrnym.


Na podsumowanie mogę powiedzieć że modelik robi bardzo dobre wrażenie. Nie wiem jak ze sklejalnością tego modelu, ale myślę że większych problemów by nie było. Na plus zasługuje cena ( ja zapłaciłem 21.99 zł) także warto się skusić. Po drugie, przyciągnęła mnie tematyka, jak wyżej wspomniałem, zawsze starsze typy sowieckich samolotów podobały mi się i chciałem, by zdobiły moją półkę. Najbardziej marzy mi się bombowiec TB-3 (naprawdę wielki, nawet w skali 1/72), ale są to marzenia ściętej głowy, bo nikt takiego modelu teraz nie produkuje ( i nie wiem czy kiedykolwiek produkował) Model ANT-5 ze Zvezdy jak najbardziej polecam.

Moja ocena 5/6

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor







Komentarze