Recenzja: Ciężarówka ZIŁ-131 (Wóz dowodzenia) 1/72 ICM

Witam wszystkich !!!

Robiąc niewielkie zakupy w sklepie modelarskim w moim mieście natknąłem się na ten fajny pojazd:
Jest to model radzieckiej ciężarówki ZIŁ-131 w skali 1/72 wyprodukowany przez firmę ICM. Za modelik zapłaciłem 26 zł, przyznam że długo ta ciężarówka chodziła mi po głowie i nie dawała mi spokoju :). Po obejrzeniu zawartości pudełka, modelik kupiłem bez zastanowienia. Niewielkich rozmiarów pudełko zawiera instrukcję sklejania, kalkomanie, oraz części modelu zapakowane w foliowy woreczek, troszkę słabo zabezpieczony, a to dlatego że nie jest on zgrzany a zabezpieczony klejem. Mogą trafić się egzemplarze gdzie części "latają" po pudełku i mogą się uszkodzić, za to ICM dostaje duży minus.
Z modelami firmy ICM mam już doświadczenie. Sklejałem kiedyś (bardzo dawno) model słynnej katiuszy BM-13 bodajże na podwoziu ZIŁ-a 157, sam model sklejał się dobrze, nie miałem z nim większych problemów. Pamiętam że nieźle namęczyłem się przy prowadnicach rakiet i samych rakietach, które były bardzo małe. Myślę że jakościowo model ZIŁ-a 131 jest podobny do ZIŁ-a 157 którego wykonałem jakiś czas temu. Nie jest to model idealny, miejscami występują nadlewki i jamy skurczowe. Aby uzyskać fajne efekty trzeba poświęcić trochę czasu przy budowie tego modelu, ale bryła wybacza wszystko, nie wiem dlaczego, ale zawsze ten pojazd przyciągał moją uwagę :)
Dużym plusem zestawu (według mnie) jest duży wybór kalkomanii, co najlepsze są też kalkomanie polskie (białe orły pod cyferką 2, niestety na zdjęciu ich nie widać :/) Są też malowania Armii Radzieckiej, Armii Ludowej NRD, armii rosyjskiej i ukraińskiej, a także sił pokojowych ONZ.
Instrukcja wydrukowana na kredowym papierze, przejrzysta, wszystkie części i etapy budowy poszczególnych podzespołów opisane jak należy :)
Instrukcja zawiera także dwa schematy malowań, pierwszy to standardowy kamuflaż Armii Radzieckiej, drugi schemat to malowanie kamuflażowe, złożone z koloru piaskowego i plam w kolorze zielonym. W instrukcji są podane poszczególne numery farb firmy Model Master (olejnych).
A tak prezentuje się cały zestaw. Przyznam że części jest sporo jak na tą skalę.
Czas na ostateczny werdykt. ZIŁ 131 w skali 1/72 firmy ICM, to moim zdaniem model dobry, wiadomo że przy takiej cenie (przypominam 26 zł) trzeba włożyć sporo pracy przy budowie modelu. Poza tym niska cena nie oznacza zawsze że model jest słaby, tak jest i w tym przypadku, moim zdaniem ICM produkuje dobre modele w skali 1/72 (nie wiem jak sytuacja wygląda przy skali 1/35) poza tym jak wspomniałem wcześniej, sylwetka i konstrukcja tego pojazdu wybacza wszystko i warto go umieścić w swojej kolekcji. Na plus zasługują kalkomanie, z tego co pamiętam nie miałem problemów z ich nakładaniem na model, na dodatek w zestawie znajdziemy polskie malowanie. W najbliższym czasie zamierzam zamieścić relację właśnie z tym pojazdem w roli głównej. Miała być niemiecka Pantera, ale z powodu problemów z wysyłką modelu przez sklep modelarski, biorę się za ZIŁ-a. Jakoś niemieckie pojazdy nie mają u mnie szczęścia :)

Moja ocena: 4+/6

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze