Projekt WNP: T-80BV 1/72 Trumpeter (I wojna w Czeczeni 1994-96)-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich  !!!

Dziś chciałbym zaprezentować kolejny ukończony model w nowym projekcie dotyczącym państw WNP, czyli organizacji Wspólnoty Niepodległych Państw, skupiającej praktycznie wszystkie państwa poradzieckie. Projekt będzie dotyczył wszystkich konfliktów, jakie na tym obszarze miały miejsce po 1991 roku aż do dziś, co niestety mamy okazję obserwować także współcześnie...  Ale dzisiaj nie o tym.

Model T-80BV z Trumpetera, mimo niewielkiej ilości części to produkt bardzo dokładny. Posiada bardzo dużą ilość detali. Obawiałem się sklejania pancerza reaktywnego, lecz producent tak podzielił poszczególne sekcje, że sklejenie nie sprawia trudności. Największym problemem w moim przypadku przy budowie tego czołgu był brak czasu na ten model i pośpiech z tym związany. Co za tym idzie model często "gubił" przez przypadek części, co powodowało, że postępy w budowie były mizerne.

Model troszkę u mnie zalegał na warsztacie więc postanowiłem go dokończyć w miarę szybko. Stąd też nie pobawiłem się w dokładniejsze brudzenie i weathering. Może przy jakimś innym modelu uda mi się chemią  lepiej "pobawić"  :).

Jeżeli chodzi o malowanie, to miałem nie lada problem. Kolor Tamiya XF-81 wyszedł za mało oliwkowo, a piaskowy jest moim zdaniem za ciemny. Może przy kolejnych modelach współczesnej rosyjskiej pancerki uda mi się uzyskać jakiś inny ciekawszy efekt :).

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki

Farby:

-Tamiya XF-81 (kolor bazowy)
-Tamiya XF-69
-Tamiya XF-59
-Tamiya XF-86
-Tamiya TF-86 (lakier matowy)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Tamiya XF-56 ( karabiny, gąsienice)

Wash:

-Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
-A MIG Jimenez Oilbrusher 3508 (Dark Mud)
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo
Suche pigmenty  (Dark Earth)
AK Interactive Weathering Pencils (Aluminium, Gunmetal)







Pozdrawiam
ModelistConstructor


Komentarze