Szybki warsztat: Matilda Mk.II 1/100 Zvezda-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich w Nowym Roku :)

Mimo, że model udało mi się ukończyć w ostatni dzień 2020 roku, to fotki publikuję dopiero teraz. Troszkę z lenistwa, ale też musiałem dokonać sporo zmian na blogspocie, gdyż "automatyczny publikator postów" jak go nazywam, płatał mi figle, a jego wyłączenie, było dość skomplikowane. Przy okazji popsułem sobie pół bloga... No ale zostawmy sprawy organizacyjne i wróćmy do modelu.

Matilda ze Zvezdy, to model prosty w złożeniu, praktycznie nie wymaga nakładu pracy, tym samym dla początkujących będzie idealny (tak samo jak inne produkty Zvezdy w tej skali.) Bardzo zależało mi na pustynnym kamuflażu, aczkolwiek po przejrzeniu książki "Czołgi II wojny światowej Ilustrowana Encyklopedia" i stosu stron w Internecie zdecydowałem się wzorować na jednolitym malowaniu Matildy, które może wydawać się troszkę nudne, ale było to też spowodowane brakiem farb, może gdy w większej skali będę podobną Matyldę sklejał to już spróbuję wykonać ten charakterystyczny kamuflaż z błękitnym kolorem :).

Aby troszkę urozmaicić prezentację modelu, wykonałem też z kawałka drewna podstawkę. Troszkę ekspresowo, bo podłoże wykonałem ze szpachli Tamiya, większe grudki pomalowałem na szaro, aby stanowiły imitację kamieni, dodałem dwa krzaczki, aby podstawka nie wydawała się pusta.

I jeżeli chodzi o ten projekt to tyle. Może kilka rzeczy mógłbym zrobić inaczej, ale w końcu jest to "Szybki warsztat" :).

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A123 (kolor bazowy)
-Tamiya XF-85 (koła w wózkach jezdnych)
-Tamiya XF-86  (lakier matowy)
-Tamiya XF-56 ( lufy działka i karabinu, gąsienice)
- Vallejo 71042 (obicia)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Sidoluks
Suche pigmenty 
















Komentarze