W obcej służbie: Morane Saulnier MS.406 1/72 Mistercraft/Smer - Galeria końcowa.

 Witam wszystkich !!!

Po dłuższej przerwie spowodowanej chorobą (jakieś przeziębienie mnie złamało) wracam z ukończonym nowym projektem. Budowa Morane i podstawki nie była prostym zadaniem i trwała dość długo. Raz zgubiłem owiewkę do samolotu, drugim razem sodowy śnieg na dioramie nie chciał porządnie wyschnąć, ale cierpliwość popłaca więc mogę wam dzisiaj projekcik pokazać.

Z samego samolotu jestem średnio zadowolony, ale niestety Morane z Mistercrafta nie jest modelem idealnym, gdyż jest to przepak modelu Smer z lat 80. Kamuflaż malowałem z pomocą aerografu, natomiast maskowanie wykonałem z patafixu, co niestety miejscami przysporzyło problemów, bo niektóre miejsca musiałem podmalować. Oczywiście jak to bywa przy modelach Mistercrafta pudełkowe kalkomanie poszły do śmieci więc posiłkowałem się swoimi zasobami więc oznaczenia "hakaristi" (fińska swastyka) są trochę mniejsze.

Trudnym elementem jak dla mnie było malowanie owiewki. Za mało samolotów chyba sklejam i jeszcze zbyt dobrze tego nie przetrenowałem...

Podstawka to ramka na zdjęcia ze sklepu chińskiego. Śnieg wykonałem z sody, natomiast budkę ze styroduru, mniej więcej tak, żeby trzymała skalę 1/72. Beczki i skrzynki to pozostałości po modelach firmy Academy. Krzaki to pomalowany na brązowo mech modelarski.

Mam nadzieję, że to nie ostatni mój model w tym roku, bo mam nadzieję, że chociaż małe zapowiadane prze mnie projekty się ukażą. Niestety z powodu mojej choroby, która tak mnie złamała, że nie miałem na nic ochoty (w sumie to jeszcze dalej pociągam nosem) pojawiła się obsuwa z OT-130 i Vickersem F. Do końca roku nie wiem czy uda mi się je wykonać, ale chociaż mam nadzieję, że połowę prac wykonam, zwłaszcza, że do OT-130 również planuję podstawkę.

Tymczasem zapraszam was do galerii modelu.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Hataka B083 Gris Bleu Clair (kolor bazowy)
-Pactra A34 (zielony kolor kamuflażu)
-Tamiya XF-9 (brązowy kolor kamuflażu)
-Pactra XF-85 (opony)
-Tamiya XF-86  (lakier matowy)
-Tamiya XF-56 ( lufy działka i karabinu)
- tamiya XF-16(obicia)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
Suche pigmenty 






















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor
 


Komentarze