Wrzesień 1939: Czołg pływający T-38 1/35 Parc-Galeria końcowa.

 Witam wszystkich !!!

Jakoś tak wyszło, że pierwszy "wrześniowy" model jaki wykonałem to czołg radziecki. Myślę, że przy zalewie pojazdów niemieckich oraz polskich to ciekawostka. Ogólnie w projekcie wrześniowym mam zamiar zbudować, jeszcze cztery modele spod "czerwonej gwiazdy", które brały udział w tzw. "wyzwoleniu" Zachodniej Białorusi oraz Zachodniej Ukrainy. Ale o tym dam znać w najbliższym czasie :) wszak dałem sobie czas do końca listopada na projekty związane z 1939 rokiem.

Przyznam, że obawiałem się budowy tego modelu gdyż firma Parc, nie cieszy się zbyt dobrą opinią. Oczywiście model nie jest idealny, ale składał się nawet dobrze. Oczywiście występują problemy z łączeniem ścianek kadłuba, przyklejenia w odpowiednim miejscu wózków jezdnych. Zaskoczyły mnie gąsienice, zapewne nie raz wspominałem, że nie lubię sklejać plastikowych gąsienic. Tutaj praktycznie nie miałem problemów z ich nałożeniem na układ jezdny. Model malowałem za pomocą aerografu, troszeczkę bawiąc się w cieniowanie, aczkolwiek nie wyszło ono jak chciałem. Na wieży umieściłem znak czerwonej gwiazdy (aczkolwiek wiem, że we wrześniu 1939 radzieckie pojazdy miały zamalowywane znaki identyfikacyjne itp.) aby czołg troszkę się wyróżniał.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:

Farby:
-Tamiya XF-58 (baza)
-Tamiya XF-4 (rozjaśnienia)
-Tamiya XF-56 (gąsienice, części metalowe)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Tamiya XF-86 (elementy układu jezdnego)
-Ołówek 8B (metaliczne przetarcia)
Tamiya Panel Line Accent Color - Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Suche pigmenty AK Interactive European Earth AK042
MIG Olibrushers 3516 Dust
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer














Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze