Wrzesień 1939: T-28 1/72 Trumpeter-Galeria końcowa.

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować już dawno zapowiadany model. Z racji budowy innych modeli (tym razem nie dla mnie)  nie miałem okazji dokończyć T-28 ani go porządnie sfotografować. Przy budowie nie obyło się bez niespodzianek,niestety przy zakładaniu gąsienic prawa osłona układu jezdnego pękła. Uszkodzenie jest troszeczkę widoczne, ale pomyślałem, że też oryginalny czołg mógł takiego uszkodzenia doznać, więc ten mankament pozostawiłem. Ogólnie model jest bardzo dobrze spasowany, ale egzemplarz który mi się przytrafił, był troszeczkę "zwichrowany" stąd też, jest troszeczkę krzywy, zwłaszcza widać to w przypadku układu jezdnego. Wielką wadą zestawu jest luźne mocowanie wież.Ja osobiście zamontowałem je do kadłuba za pomocą patafixu, który jakoś (troszeczkę na słowo honoru) wieże trzyma na miejscach.
Przy budowie troszeczkę pobawiłem się cieniowaniem, wykonałem obicia, ale tez nie chciałem zbytnio przesadzić, jedynie troszeczkę mocniej pojazd przykurzyłem.

Pojazd według informacji znalezionych w internecie wykonałem we wrześniowym malowaniu, niestety jedynym "dowodem" takiego malowania jest plansza barwna z monografii o czołgu T-28 wydawnictwa Militaria. Niestety żadnego zdjęcia potwierdzającego takie malowanie nigdzie nie znalazłem.

T-28 będzie ostatnim w tym roku projektem związanym z Wrześniem 1939. Następne większe projekty pojawią się na przełomie lutego/marca i myślę,że będzie to kilka pojazdów niemieckich.
Po Nowym Roku, postaram się też zamieścić galerię ORP Orła, za którego budowę ostatnio się zabrałem ponownie.

Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić was do obejrzenia galerii końcowej :)

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Hataka B251 4BO Protective Green (kolor bazowy)
-Pactra A34(rozjaśnienia)
-Pactra A46 (koła jezdne, gąsienice)
-Tamiya X-56 (metalowe części narzędzi,gąsienice)
-Model Master 1790 (reflektory przednie)
Tamiya TS-80 (lakier matowy w sprayu)
Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Sidoluks (lakier błyszczący)
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Suche pigmenty (AK Interactive 042-Europe Earth)











Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze