Wrzesień 1939: Sdkfz 231 (6-rad) 1/72 First to Fight.

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym wam zaprezentować nowy model jaki ukończyłem. Ze względu na pracę i brak wolnego musiałem budowę odłożyć w czasie. Model trafił do mnie w stanie rozkładu drogą wymiany handlowej, był w połowie złożony, więc najwięcej czasu poświęciłem malowaniu :).
Zdaję sobie sprawę z niedoskonałości (kilka miejsc należało zaszpachlować) jednak zauważyłem to na etapie malowania. W swoim "magazynku" posiadam jeszcze jeden taki pojazd, więc przy budowie drugiego egzemplarza postaram się błędy zlikwidować.
Jak to zawsze bywa w przypadku First to Fight nie ma na co narzekać. Model składa się szybko, aczkolwiek należy uważać przy wycinaniu części z ramek (plastik jest dość kruchy). W przypadku tego modelu zrezygnowałem z dużej ilości obić oraz wykonywania błota, jedynie pobrudziłem podwozie oraz koła za pomocą suchych pigmentów.

Tyle tytułem wstępu. Z racji tego, że 1 września zbliża się wielkimi krokami, a w tym roku przypada 80 rocznica wybuchu II wojny światowej, to w tematyce września na moim blogu, pojawi się być może więcej modeli związanych z WP, wiem też, że ten dział cieszy się największą popularnością.
Również zastanawiam się też nad jakimś sowieckim pojazdem, ze względu na to, iż jeszcze w tym dziale nic z pod czerwonej gwiazdy się nie pojawiło.
W każdym razie trzymajcie kciuki,jeżeli chodzi o moje plany :)


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A107 (kolor bazowy)
-Pactra A76  (kolor który wykorzystałem do rozjaśniania modelu)
-Pactra A46 (koła i uzbrojenie)
-Pactra A103 (trzonki narzędzi)
-Pactra A48  (lakier matowy)
-Pactra A123 (pokrowiec na koło zapasowe)
-Tamiya XF-56 (metalowe części narzędzi)
- Vallejo Model Air 71042 (obicia)
Ak Interactive Paneliner 2071
Benzyna do zapalniczek firmy Zippo 
Płyny do kalkomanii:
Mr.Mark Setter
Mr.Mark Softer
Sidoluks
Suche pigmenty









Pozdrawiam wszystkich
ModelistConstructor

Komentarze