Front wschodni 1941-1945: Samochód pancerny BA-64B 1/48 Tamiya.

Witam wszystkich!!!

Dzisiaj chciałbym wam zaprezentować nowy model w tematyce frontu wschodniego. Z racji tego, że projekt związany z frontem wschodnim troszeczkę zaniedbałem,postanowiłem zbudować model jak najbardziej pasujący do tej tematyki. Chciałem również, aby samo sklejenie nie zajęło wiele czasu. Wybór padł na samochód pancerny BA-64B w skali 1/48 firmy Tamiya, który zakupiłem już jakiś czas temu. Model z czystym sercem mogę polecić modelarzom początkującym, ponieważ nie zawiera zbyt wielu części, a wszystko składa się dosłownie jak klocki Lego. Oczywiście troszkę szpachli musiałem użyć (chodzi o miejsce łączenia góry kadłuba z dołem, więc wypustki powstałe w wyniku łączenia obu tych elementów musiałem po prostu zamaskować).
Samo sklejenie modelu zajęło mi jeden wieczór, niestety na dłuższy czas musiałem projekt odłożyć w czasie i do malowania przystąpiłem dopiero kilka dni temu. Jako kolor bazowy wykorzystałem farbę Pactra A112, rozjaśnienia paneli wykonałem za pomocą farby Pactra A34 oraz zmieszanych farb Pactra A112 i A47. Z efektu jaki uzyskałem jestem bardzo zadowolony :).
Namalowałem tez białe pasy na błotnikach oraz nosie kadłuba, pasy malowałem niezbyt idealnie, ze względu na to, że takie oznaczenia były wykonywane ręcznie więc ręka członka załogi podczas malowania mogła się powinąć :).
A propos załogi, pomalowałem też figurkę dołączoną do zestawu, jednak na stałe nie przykleiłem załoganta do wieży. Głównym powodem takiej decyzji było to, że malowanie figurki niezbyt dobrze mi wyszło, na dodatek napotkałem problemy z zaszpachlowaniem szczelin powstałych po przyklejeniu rąk. Mój "gieroj" jest też troszeczkę blady (nie miałem odpowiedniej farby koloru skóry), mam też wątpliwości co do koloru bluzy mundurowej, ale gimnastiorki były spotykane w bardzo wielu odcieniach koloru zielonego więc taki kolor jaki użyłem jest moim zdaniem do przyjęcia.
Co do samych figurek niestety muszę ich malowanie jeszcze poćwiczyć. Myślę, że jeszcze nadarzy się okazja aby do tego tematu przyłożyć.
Nie jestem natomiast zadowolony z kalkomanii, niestety po zastosowaniu płynów zmiękczających, kalkomanie na powierzchni srebrzą się, oraz widać też film. Nic w tym temacie nie wymyśliłem i zostawiłem wszystko tak jak jest. Mam nadzieję, że nie rzuca się to bardzo w oczy.
Po zakończonym malowaniu przystąpiłem do brudzenia. Wykorzystałem do tego celu wash Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown z cienkim pędzelkiem (bardzo go polecam). Suche błoto to zmieszane pigmenty wraz z lakierem matowym od Pactry. Takie "błoto" nakładałem twardym pędzlem, na podwozie oraz wewnętrzną stronę błotników. Koła pobrudziłem również suchymi pigmentami i zabezpieczyłem je terpentyną.
Wykonałem też kilka obić na modelu za pomocą gąbki farbą Vallejo Model Air 71042.
Namalowałem też reflektory, niestety tylne światło zmatowiało mi (co zauważyłem dopiero na zdjęciach) ale błąd oczywiście poprawię.

Mam nadzieję, że wykonany przeze mnie pojazd tego ciekawego pojazdu przypadnie wam do gustu. Z racji zbliżającego się 9 maja, myślę o jakimś dodatkowym projekcie w temacie frontu wschodniego (też pewne kroki w tym temacie uczyniłem), ale czas pokaże czy takie przedsięwzięcie uda mi się w ogóle dokończyć własnie do 9 maja, zwłaszcza , że moje małe studio fotograficzne ucierpiało z powodu utraty jednego dodatkowego oświetlenia, ponieważ jedną lampkę musiałem dzisiaj spisać na straty, ze względu na wtyczkę która rozpadła mi się w dłoni w dość dziwny sposób :) . Ale nie zamartwiam się i będę dalej coś działał.


Tyle słowem wstępu :) Tymczasem zapraszam do galerii modelu :)


Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A112 (kolor bazowy)
-Pactra A34(rozjaśnienia)
-Pactra A112+A47 (rozjaśnienia)
-Pactra A46  (karabin DT oraz opony)
-Pactra A48
-Pactra A105 (trzonki narzędzi)
-Tamiya XF-53 (metalowe części narzędzi)
-Pactra A47 (białe pasy na nosie kadłuba oraz błotnikach)
-Pactra A51 (tłumik)-Pactra A18  (lakier błyszczący)
-Vallejo Model Air 71042 (obicia)
-Model Master 1790 (reflektor przedni)
-Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown (wash)
-Benzyna do zapalniczek
-Suche pigmenty
-Terpentyna balsamiczna
-Płyny do kalkomanii:
  Mr.Mark Setter
  Mr.Mark Softer
Przy malowaniu figurki wykorzystałem farby:
-Pactra A46 (hełmofon)
-Pactra A116 (bluza mundurowa)
-Pactra A27 (guziki oraz gwiazda na pasie)
-Pactra A105 (pas główny)
-Pactra A123+A26 (twarz oraz dłonie)















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze