Zbudujmy model: Czołg 7TP (dwuwieżowy) 1/72 First to Fight Galeria końcowa


Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować mój nowy ukończony model. Jest to dwuwieżowa wersja czołgu polskiego 7TP w skali 1/72 First to Fight. Budowa jak na tak mały modelik trwała dość długo. Było to spowodowane problemami z maskowaniem. Za pierwszym razem maskowanie w ogóle mi nie wyszło. Użyłem patafixu i maskolu firmy Humbrol. O ile nie było problemu ze zdjęciem patafixu to maskol zerwał farbę do podkładu (mimo że model schnął około 4 dni). Załamany wrzuciłem model do cleanuxa i zapomniałem o nim na jakiś czas. Podejście numer dwa wykonałem tydzień temu. Przy recenzji PZL P.7 wspomniałem o niespodziance która dzisiaj możecie oglądać :) Do maskowania podczas drugiej próby malowania podszedłem bardziej metodycznie. Ponownie korzystałem z patafixu, ale maskol zamieniłem na zwyczajną taśmę malarską którą kupiłem w markecie za około 5 zł. W niektórych miejscach farba poszarpała się, ale poprawiłem to. Ogólnie jak na pierwsze poważne maskowanie jestem zadowolony. Zawsze chciałem posiadać w kolekcji model tego czołgu w barwach polskich. Kolory dobierałem na tzw oko (brązowy powinien być chyba jaśniejszy). Kurz naniosłem za pomoca aerografu, kurz wygląda nieco równomiernie, ale z tego efektu również jestem zadowolony. Pigmenty mieszałem z wódka i aplikowałem na model. tyle słowem wstępu. Zapraszam was do galerii końcowej.

Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A102(Kolor bazowy i suchy pędzel) 
-Pactra A34 
-Pactra A105 
-Pactra A46 (bandaże na kołach)
-Pactra A51 (rdza na tłumiku)
-Pactra A74 (suchy pędzel na gąsienicach)
-Pactra A48 (lakier matowy)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
Oleje artystyczne: Brąz Van dyke, Burnt Umber firmy Acron.
Pigmenty
Terpentyna balsamiczna firmy Astra (utrwalanie pigmentów)
Benzyna do zapalniczek (wash punktowy)















Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze