Praga RV 1/72 First to Fight - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Po długiej nieobecności, chciałem zaprezentować swoją wariację na temat Pragi RV w skali 1/72 z FTF. Model naprawdę jest przyjemny w budowie i można polecić go nawet początkującym.
Oczywiście przy budowie, nie ustrzegłem się błędów (raczej z mojej winy), ale na szczęście Praga stanęła na kołach. Model malowałem przy pomocy aerografu farbą pactra A30, nie wykonywałem przejaśnień na większych powierzchniach gdyż wymaga to większej wprawy przy skali 1/72 (ja jeszcze nie doszedłem do tego stopnia wtajemniczenia), następnie model "złoszowałem" brązem Van Dyke, starałem się umieścić go jak najbardziej w zagłębieniach. Następnie pomalowałem detale i przystąpiłem do brudzenia.Brudzenie wykonałem za pomocą pigmentu piaskowego, zmieszanego z kilkoma kroplami wódki. Następnie mieszaninę porozcierałem na kołach a po wyschnięciu nadmiar usunąłem. taka metoda sprawiła, że pigment pozostał w zagłębieniach (zwłaszcza na oponach).
Burtę i błotniki brudziłem już w inny sposób. Nabierałem na pędzel, trochę pigmentu i wcierałem w zagłębienia burt, drzwi itp. mam wrażenie, że w niektórych miejscach z tym brudzeniem przesadziłem, ale chyba nie ma tragedii.
Co do mojej nieobecności: to znów obowiązki i problemy osobiste wzięły górę nad modelarstwem. Poza tym wynikło wiele problemów natury technicznej (złamał mi się statyw itp) Zastanawiam się również nad wzięciem udziału w konkursie modelarskim na forum Modelwork, ale z jakim modelem wystartuję, jeszcze nie wiem, chciałbym, aby był to jakiś większy model, zastanawiam się nad skalą 1/35 lub 1/48. Drugą sprawą którą chciałbym poruszyć jest mój fanpage na facebooku. Nie sądziłem, że tyle osób go polubi, bardzo mnie to cieszy i mimo, że długi czas nie wstawiam relacji, to obserwuję uważnie co się dzieje :) Oczywiście przez czas nieobecności, próbowałem w wolnych chwilach "dłubać" przy modelach, a jakie są tego efekty, dowiecie się jak najszybciej. :)

Tymczasem zapraszam do galerii modelu:













Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A30(Kolor bazowy)
-Pactra A46
-Pactra A74 (Reflektory i lusterka)
-Pactra A48 (lakier matowy)
-Pactra A18 (lakier błyszczący)
Oleje artystyczne: Brąz Van dyke, Burnt Umber firmy Acron.
Pigmenty


Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor















Komentarze