Szybki warsztat BT-5 1/100 Zvezda - Galeria końcowa

Witam wszystkich !!!

Budowa BT-5 dobiegła końca, z czego jestem bardzo zadowolony. Niestety nie był to typowo tytułowy szybki warsztat. Mimo swojej wielkości model przysporzył kilka problemów. Musiałem go nieźle poszpachlować, może tak trafiło się w moim modelu, ale szpar było co nie miara.
Także dość długo zastanawiałem się jaką podstawkę pod model wykonać. Nie chciałem wycinać trzech warstw kartonu  i sklejać ich ze sobą (lenistwo mnie ogarnęło :( ). Aby zbytnio nie nadwyrężać sił i nie nabrudzić się wymyśliłem taki oto sposób na podstawkę który przedstawię poniżej.
W sklepie artystycznym, w którym zaopatruję się w różnego rodzaju pędzle i farby, znalazłem ciekawą rzecz. Sa to małe drewniane, wycinane laserowo tabliczki do decoupage. Służą one do różnych rzeczy np namalowania imienia itp.Jest to taki półprodukt z którym możemy zrobić co tylko chcemy :) Koszt w zależności od wielkości takiej tabliczki wynosi około 1-3zł. Także moim zdaniem nie jest to jeszcze tak wiele.
Pracę rozpocząłem od pomalowania podstawki na czarno, matową farbą w sprayu. W taką farbę można zaopatrzyć się w rożnych marketach lub sklepach z chińszczyzną. Ja za swoją dałem 10 zł, ale jest to inwestycja na długi czas, gdyż taka farba przyda się do wielu rzeczy :)
Po pomalowaniu zacząłem wykonywać podłoże. Do tego celu posłużyła plastelina. Po uformowaniu pasków z kawałka plasteliny, odcisnąłem gąsienice czołgu, w tym przypadku tytułowego BT-5

Następnie, za pomocą magicznej mikstury (szpachli wodorozcieńczalnej wamodu, kleju szkolnego i lakieru błyszczącego z pactry) zacząłem "wypełniać" podłoże. Zbytnio nie przykładałem do tego uwagi więc wyszło jak wyszło, ale pierwsze koty za płoty, najważniejsze, że szpachlówka po zaschnięciu jest twarda i nie odpada od podłoża. Następnie niektóre miejsca posmarowałem klejem szybkoschnącym i posypałem zdrobnionym korkiem.
 Następnie, podstawkę ponownie prysnąłem farbą w sprayu. Metoda suchego pędzla przetarłem też kolorem piaskowym wszelkie wypukłości (niestety zdjęcia tego etapu budowy nie posiadam, gdyż mój telefon tych zdjęć po prostu nie zapisał)  Kolejnym krokiem było pomalowanie podstawki na kolor ziemi, Do tego celu wykorzystałem pigmenty, czysta wódkę oraz odrobine lakieru błyszczącego z pactry. Malowanie wykonałem takim sposobem gdyż ziemisty kolor z pactry po prostu mi zaschnął, dlatego tez musiałem troszke pokombinować. Po trzech warstwach, podstawka była cała pokryta rozpuszczonym w wódce pigmentem.
Ostatnią rzeczą jaką zrobiłem to przyklejenie za pomocą wyżej wymienionego kleju szkolnego trawy elektrostatycznej. Co ciekawe klej szkolny lepiej przytwierdza taką trawkę do podłoża, co nie powiem zaskoczyło mnie pozytywnie.
Tyle o podstawce. Teraz zapraszam wszystkich do obejrzenia galerii BT-5 1/100. Mimo trudności jakie mnie napotkały, model wyszedł tak jak chciałem. Pobawiłem się troszeczkę w cieniowanie i potwierdzam, że nie należy bać się tego procesu w czasie malowania, gdyż wash później wszystko stonuje :)











 


 Porównanie z Jagdtigerem
 BT-5 ze starszym bratem ;)



Przy budowie modelu wykorzystałem następujące farby i dodatki:
Farby:
-Pactra A34(Kolor bazowy) 
-Pactra A46
-Pactra A34+kilka kropel A47 (rozjaśnienia)
-Pactra A107 (narzedzia)
-Pactra A102 (elementy drewniane narzędzi)
-Pactra A48 (lakier matowy)
-Pactra A18 (lakier błyszczący) 
-Vallejo Cam. Black Brown 71042  (obicia na modelu)
Oleje artystyczne: Brąz Van dyke  firmy Acron.
Pigmenty
Benzyna do zapalniczek (wash punktowy)
Do budowy małej podstawki pod model wykorzystałem:
Tabliczka do decoupage (podstawka pod model)
Szpachla wodorozcieńczalna firmy Wamod
Plastelina
Klej szkolny
Trawa modelarska
Suche pastele i pigmenty
Klej szybkoschnący firmy Pattex

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor








Komentarze