Zbudujmy model: Praga RV 1/72 First to Fight

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować postępy w pracach nad ciężarówką Praga RV 1/72 First to Fight.
Co do sklejalności tego modelu nie mam żadnych zastrzeżeń, modelik jest przyjemny w budowie, choć przydałaby się instrukcja z numerkami ułatwiająca kolejność sklejania, czasami trzeba się domyślać "co autor miał na myśli", zwłaszcza przy klejeniu małych elementów jak lusterka lub reflektory. Na szczęście w każdej gazetce jest zamieszczony rysunek w czterech rzutach więc ułatwia to trochę sprawę. :)
 Modelik pomalowałem przy pomocy aerografu farbą Pactra A30. Kolor który uzyskałem jest dosyć jasny, ale myślę, że po washowaniu modelu jakoś się unormuje. Planuję wykonać również przejaśnienia, na płaskich powierzchniach (zwłaszcza na masce i dachu kabiny)
 Dobierając kolor miałem dylemat, czy pomalować go pactrą A34 tak samo jak Polskiego Fiata 621 którego wykonałem jakiś czas temu, jednak przeglądając zdjęcia różnych ciężarówek (których nawiasem mówiąc nie ma zbyt dużo w internecie, jeśli są to pokazują ciężarówki Praga w służbie niemieckiej)
Poza tym kolor Brown Violet (887) odpowiada niby pactrze A30, także starałem się użyć zamiennika farb Vallejo. W sumie do końca budowy nie zostało dużo elementów, kolejnymi czynnościami jakimi się zajmę będą szyby (trochę się tego boję gdyż nie mogę znaleźć odpowiedniego przezroczystego plastiku) rozjaśnienia, wash i dalsze brudzenie.Zamierzam także dorobić wycieraczki, których niestety brakuje w zestawie.
Musze także popracować nad zdjęciami, gdyż czasami przekłamują kolory,dlatego po wykonaniu zdjęć, zmuszony jestem pobawić się photoshopem :)
Dalsze postępy w budowie tego bardzo przyjemnego modeliku postaram się zamieszczać na bieżąco. Mam nadzieję, że do 27 marca wyrobię się z tym modelikiem na konkurs :) Trzymajcie kciuki :)


Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze