Czołg lekki Vickers E (dwuwieżowy) 1/72 First to Fight

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj chciałbym zaprezentować najnowszy model jaki wykonałem. Miał być na 1 września, jednak nie udało mi się go dokończyć do tego czasu. Model był przyjemny w budowie, przy klejeniu nie napotkałem większych problemów, aczkolwiek warto zwrócić uwagę na pewien szczegół. Przy sklejaniu wież, trzeba uważać,aby nie pomylić stron. Wieża z otworkami i "kopułką" powinna znajdować się w prawej części, wieża bez otworków, po części lewej. Niby nic wielkiego, ale pomyliłem się, kopułkę przykleiłem do lewej wieży, na szczęście, szybko zauważyłem błąd i udało mi się go skorygować. Seria wrzesień 1939 bardzo mi się podoba, ale czasem instrukcje sklejania mogłyby zawierać więcej szczegółów. Poza tym budowa przypominała mi sklejanie czołgu 7TP, także problemów nie było( w końcu to ta sama rodzina czołgów ;) ). Model tradycyjnie malowany farbami Pactra o numerach A33,A96,A103,A46.Gąsienice przetarłem ołówkiem. Tłumik pordzewiłem w następujący sposób, najpierw pomalowałem go humbrolem H53, następnie nie wyschnięty jeszcze tłumik, posypałem popiołem, gdy wyschnął, pobrudziłem go pigmentami w różnych odcieniach czerwieni (sposób znalazłem na jakimś forum modelarskim). Wash, wykonałem z farby artystycznej Burnt Umber. Wykonałem tez lekki suchy pędzel, a także obicia. Obicia robiłem, gąbką i bardzo cienką igłą.Gąsienice i wannę czołgu pobrudziłem pigmentami. Gdy wstawiłem fotki zauważyłem, że nie pomalowałem światełek, błąd naprawiłem, i nowe zdjęcie pojawią się w galerii, gdy mój aparat nabierze sił ;)

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

















Komentarze