W obcej służbie: Czołg lekki 7TP 1/72 First to Fight.

Witam wszystkich !!!

Po prawie miesięcznej nieobecności chciałbym zaprezentować kolejny model wykonany przeze mnie. Jest to polski czołg lekki 7TP w skali 1/72 First to Fight. Tym razem polski wóz bojowy wykonałem w malowaniu niemieckim. Coś za dużo tych Niemców :P
Nie przedłużając :) Co do modelu, powiem, że jestem bardzo zaskoczony jakością tego malutkiego czołgu. Posiada on większą ilość detali od 7 TP w skali 1/35 firmy Mirage. Można przyczepić się do gąsienic, gdyż nie mają zbyt wielu detali. Na stronie fb Września 1939, pewien modelarz prezentował sposób, na "zdetalowanie" gąsienic, jest to sposób ciekawy, ale też i czasochłonny. Na moim warsztacie znajduje sie również drugi model 7TP w tej samej skali, więc może wypróbuję ten sposób na gąsienice :)
Czołg 7TP pomalowałem rozjaśnioną pactrą 107, przetarłem suchym pędzlem krawędzie i nity (moim zdaniem tym razem znacznie przesadziłem z tym efektem, no ale cóż, zdarza się, człowiek cały czas się uczy). Do brudzenia wykorzystałem pigmenty mieszane z benzyną ekstrakcyjną, ten sam sposób zastosowałem "rdzawiąc" tłumik. Krawędzie  płyt pancernych przetarłem także ołówkiem. Białe krzyże pochodzą z jakiegoś zestawu z firmy Roden. W tym przypadku fragment krzyża po lewej stronie wieży musiałem domalować, gdyż kalka się urwała podczas nakładania. Przyznam się bez bicia, że efekt psuje trochę lufa działka, jednak to nie moja wina, w zestawie znalazłem troszeczkę poszczerbioną lufkę, reanimowałem ją za pomocą szpachli, co w tej skali jest dosyć ciężkie (naprawdę trzeba mieć malutkie palce). Jednak z modelika jestem zadowolony, tak jak z każdym nowym modelem człowiek się uczy nowych rzeczy. Poza tym modelik świetnie prezentuje się na półce :)

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor















Komentarze